بهینه‌سازی محتوای همیشه سبز برای سئو

بازاریابان، همیشه چیزهای بیشتری مانند فروش و مشتری بیشتر، میزان بازدید صفحه و دنبال‌کنندگان بیشتر ، نفوذ ، بودجه و مسئولیت های بیشتر می‌خواهند.

این فرهنگ بیشتر خواستن بدان معناست که ما همیشه به دنبال انجام کارهای بیشتر هستیم و این یک نوع ذهنیتی است که ما در  بازاریابی محتوا نیز نیاز داریم. جای تعجب نیست که امروزه بیش از پیش، سایت‌ها و شرکت‌ها پست های وبلاگ، کتاب الکترونیکی، اینفوگرافیک‌‌ها و دیگر انواع محتوا می‌سازند. اما آیا می‌دانید که بهترین استراتژی بازاریابی محتوایی که شما می‌توانید انتخاب کنید تولید محتوای بیشتر نیست؟

در آزمایش تازه بازاریابی رشد ترافیک ، مشخص شد که یکی از مؤثرترین راه‌های افزایش ترافیک ارگانیک و بازدیدهای منحصربه‌فرد  نوشتن محتوای جدید نیست بلکه بهینه‌سازی محتوایی است که قبلاً نوشته شده‌ است.

 چرا محتوای قدیمی را باید بهینه‌سازی کرد؟

 بهینه‌سازی محتوای همیشه سبز  به معنای بهینه‌سازی محتوای قدیمی وبلاگتان است به‌طوری‌که محتوا تازه و به روز شود و ترافیک و نرخ تبدیل آن نسبت به قبل افزایش یابد. منظور از واژه  " قدیمی" پست‌ها و محتواهایی است که از قبل در وبلاگ شما وجود دارند فرقی ندارد که آن‌ها را ماه قبل یا سه سال پیش نوشته باشید.

در نتیجه می‌توان گفت که مزیت بهینه‌سازی محتوای همیشه سبز برای سئوی وب سایت این است که به روز کردن مقالات همیشه سبز  وبلاگ می‌تواند به افزایش چشمگیر ترافیک وبسایت منجر شود. از همه مهم‌تر، نتایج حاصل از این آزمایش رشد بازاریابی، نشان می‌دهد که بهینه‌سازی نوشته قدیمی مزایای سئو  فراوانی دارد.

 اگر شما به فکر امتحان کردن این تاکتیک بازاریابی محتوا هستید، جای مناسبی آمده‌اید. در این مطلب، چند روش بهینه‌سازی محتوای همیشه سبز ذکر می‌شود که به سئوی سایت نیز کمک می‌کند.

 

1. تحلیل کنید کدام پست‌های وبلاگ بازده خوبی داشته‌اند و چرا؟

قبل از اینکه شما یک کلمه را بازنویسی کنید مطمئن شوید که می‌دانید چرا برخی از پست‌های وبلاگ بهتر از دیگران بازخورد داشته‌اند. گوگل آنالیتیکس برای انجام این کار مفید است. نخست، بهترین صفحات فرود خود را بررسی کنید تا بفهمید مخاطبان چگونه وارد سایت شما شده‌اند. این اطلاعات یک نقطه شروع ارزشمند برای شناسایی پست‌های وبلاگ و یا مقالاتی است که مناسب هستند. بعد از این کار، کنسول جستجوی خود را در گوگل آنالیتیکس بررسی کنید تا بفهمید مخاطبان از چه  کلمات کلیدی برای ورود به سایت شما استفاده کرده‌اند. آیا این‌ها جستجوهایی هستند که برای به دست آوردن رتبه بالا در سایت می‌خواهید؟ آیا کلمات کلیدی، مرتبط و متناسب با راه‌حل‌هایی است که کسب‌وکار شما ارائه می‌کند؟

2. تجزیه‌وتحلیل قیاسی انجام دهید

هنگامی که شما بهترین پست‌های خود را یافتید می‌توانید از امکانات اختصاصی وب سایت های ایده آل وبساز در بخش آنالیز حرفه ای برای بررسی رتبه کلمه کلیدی خود برای آن پست‌ها استفاده کنید.  بررسی رتبه کلمات کلیدی دیگر مقالات  برای آن کلمات کلیدی نیز ایده هوشمندانه‌ای است. به‌طور خاص، پست‌های وبلاگی که رتبه شما را بالا می‌برند بررسی کنید. آیا مقالات طولانی‌تر  و بهتر هستند؟ آیا آن‌ها به پرسش مربوط به موضوع کلمه کلیدی پاسخ می‌دهند که مقاله شما پاسخ نداده است؟ آیا این صفحات برای کاربران بهتر طراحی شد‌ه‌اند؟ آیا آن‌ها بیشتر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند؟ اعتبار دامنه چقدر است و چه کسانی به مطالب آن‌ها لینک می‌دهند؟

بررسی رقبای خود در نتایج جستجو کمک خواهد کرد آنچه را به دنبال آن هستید شناسایی کنید و این موارد می‌تواند مطالب بهتر، لینک‌های بیشتر، تبلیغ بیشتر و یا چیز دیگری باشد.

 

3. معیارهای خود را تعیین کنید

در واقع، هدف از دو مرحله اول این است که قواعد را تعیین کرده و مشخص کنید کدام پست‌های وبلاگ را باید به‌روزرسانی کرد.
در مرحله سوم میتوانید معیارهایی مانند معیارهای زیر را تعیین کنید:
 

موضوع بایستی همیشه سبز باشد

به عنوان مثال، محتوای خبری می‌سازید اما به ‌روز رسانی آن پست منطقی نیست چون طبق تعریف، موضوع شما باید  بحث روز باشد. به روز رسانی پستی که آموزشی و مبتنی بر پژوهش بوده است و عمر طولانی‌تر داشته است ارزش بیشتری دارد.

پست وبلاگ باید ترافیک ارگانیک مناسب جذب کرده باشد

 این کار بیشتر برای اهداف تحلیل است. اگر یک پست‌ وبلاگ با ترافیک بسیار پایین را به روز رسانی کنید تعداد ترافیک "بعد از"به روزرسانی  ممکن است اریب  ظاهر شود اگر آزمایش موفق باشد.

 مقاله همچنین باید به اندازه کافی قدیمی باشد.

 به روز رسانی مقالاتی که می‌توان آن‍‌ها را خیلی تغییر داد و بازنویسی کرد به نحوی که ارزش بیشتر به محتوا بدهد مناسب هستند. می‌توانید از مقالات دو یا سه سال گذشته خود برای بازنویسی استفاده کنید.

 

محتوا باید CTA ( Call To Action ) منطقی (مناسب) داشته باشد.

می‌توان فراخوان برای عمل را در پست‌ها گنجاند. این کار بیشتر برای افزایش نرخ تبدیل انجام می‌شود. اگر یک کتاب الکترونیکی، وبینار، یک مقاله مناسب و یا نوع دیگری از محتوا داشته باشید خوانندگان بیشتری را می‌توان به مشتری  تبدیل کنید.

 سعی کنید پست‌هایی از وبلاگ را انتخاب کنید که هنوز هم برای مخاطبان هدف شما مناسب و مفید هستند. بسیاری از شرکت‌ها شخصیت و ویژیگی‌های خود را تکامل می‌بخشند و چیزی که 10 سال پیش نوشته‌اید مناسب و مفید نخواهد بود حتی اگر محتوا محبوب باشد چون وقتی محتوا برای مخاطبان مفید نیست پس ارزشی ندارد.

4. محتوای همیشه سبز را بر اساس هرآنچه تاکنون یاد گرفته‌اید بازنویسی کنید

حالا وقت آن است به سراغ انجام کار بروید. در اکثر موارد، این مرحله بسیار شبیه نحوه نوشتن یک محتوای جدید برای یک وبلاگ است و تنها چند ترفند کوچک اضافه می‌شود.

نشانی اینترنتی

پست‌های وبلاگی که بازخورد عالی داشته‌اند به احتمال زیاد قبلاً بک‌لینک‌هایی داشته‌اند. پست شما احتمالاً در حال حاضر حاوی مقالات دیگری است که به آن لینک داده‌اند . دست زدن به URL به این معنی است که شما  هر نتیجه سئو که قبلاً به دست آورده‌اید را از دست می‌دهید.

عنوان

اگر عنوان اصلی شما  مناسب و تأثیرگذار بوده است هیچ دلیلی ندارد آن را تغییر دهید.  تغییر آن می‌تواند بر نرخ کلیک و رتبه‌بندی کلمات کلیدی شما اثر بگذارد.

مفهوم کلی و فرمت پست وبلاگ

برای مثال اگر بخش اصلی یک مقاله دارای فهرست باشد، پست جدید نیز باید یک مقاله دارای فهرست باشد. وقتی مقاله‌های خود را بازنویسی می‌کنید سعی کنید مقاله نسبت به نسخه اول بهتر و طولانی‌تر باشد.

ساخت محتوای طولانی و جامع که خیلی دقیق به سؤالات مردم پاسخ دهد یک مزیت سئو است. از این فرصت برای تولید محتوای همیشه سبز استفاده کنید که طولانی و حتی آموزنده تر از قبل باشد.

 

5. پست خود را مجدداً  انتشار دهید

در اغلب سیستم‌های مدیریت محتوا، شما نمی‌توانید از قبل یک تغییر را برنامه‌ریزی کنید. در واقع، آنچه شما می‌خواهید انجام دهید این است که پست‌های قدیمی را با محتوای بازنویسی شده جدید به روز رسانی کنید و  سپس این تغییرات را منتشر کنید.

نکته مهمی که باید هنگام انتشار مجدد محتوای خود به خاطر بسپارید این است که تاریخ انتشار را به زمانی که شما آن را بازنویسی کرده‌اید تغییر دهید. مزیت اصلی تغییر تاریخ این است که پست بازنویسی شده شما به مشترکین وبلاگ شما ارسال می‌شود. به روز رسانی تاریخ انتشار  محتوا، پست را به صفحه اصلی وبلاگ شما و همچنین به سایر فیدهای RSS  می‌برد.

 

6. محتوای بازنویسی شده خود را تبلیغ کنید

مخاطبان جدید را به محتوای بازنویسی شده جذب کنید. آن را در شبکه‌های اجتماعی، از طریق بازاریابی ایمیلی و یا هر جای دیگر تبلیغ کنید.

 توصیه می‌شود لینک بسازید و  از طریق افراد سرشناس کمپین را توسعه دهید. برای مثال، اگر پست بازنویسی شده شما به افراد و شرکت‌های سرشناس اشاره می‌کند بگذارید آن‌ها بدانند و از آن‌ها بخواهید به آن لینک دهند.

 شما همچنین می‌توانید از یک ابزار مانند CoPromote برای به‌ اشتراک‌گذاری بیشتر در توییتر ، فیس‌بوک و تام بلر استفاده کنید.

7. میزان موفقیت خود را بسنجید

 همانند هر بازاریابی محتوای دیگر و آزمایش‌های افزایش رشد، شما می‌خواهید موفقیت خود را بسنجید. نتایج خود در طی یک دوره زمانی طولانی را پیگیری کنید. در چند هفته اول پس از انتشار مجدد محتوا، حجم عظیم ترافیک را فقط از تغییر تاریخ مقاله خواهید دید. با انتخاب یک چارچوب زمانی طولانی‌تر، شما خواهید توانست تأثیر درازمدت سئو را ببینید.

 

 اگر این افزایش رشد ترافیک برای مقالات مشخص اتفاق نمی‌افتد سعی کنید دلیل آن را بفهمید. آیا به این خاطر است که پست جدید به اندازه پست اصلی خوب نبوده است؟ آیا شما عملکرد خوبی در انتخاب کلمه کلیدی نداشتید و در نتیجه آن رتبه خوب را از دست دادید؟ دانستن علت نتیجه ندادن محتوای جدید کمک خواهد کرد که شما از بهینه‌سازی  محتوای قدیمی مزایای بیشتری به دست آورید.

8. مهم‌ترین نکته هنگام بهینه‌سازی محتوای همیشه ‌سبز

توصیه مهم این است که پست های قدیمی وبلاگ را بازنویسی نکنید مگر آنکه محتوای بازنویسی شده ارزش بیشتر برای مشتریان فعلی و آینده داشته باشد.

 

 سعی نکنید مردم را با پست بازنویسی شده فریب دهید. پست بازنویسی شده باید با ارزش‌تر، جالب‌تر و مناسب‌تر از نسخه‌های قدیمی آن باشد.

طراحی سایت وبساز

 اگر نمی‌توانید بخش زیادی از محتوای موجود را به نحو چشمگیری بهبود ببخشید به آن دست نزنید.

درنهایت، باید گفت که برای موفقیت در بازاریابی محتوا، تولید محتوای جدید همیشه جواب نمی‌دهد. در واقع، در بسیاری از موارد، محتوایی که شما قبلاً تولید کرده‌اید بسیار باارزش‌تر است و ROI فوری‌تری فراهم می‌کند. بازاریابان رشد، باید به دنبال کسب مزایای بیشتر از  محتوایی باشند که قبلاً نوشته‌اند.