روش های متعهد کردن کاربران

با گذشت زمان، شما گنجینه ارزشمندی به نام داده های کاربرانتان را جمع آوری میکنید. علت این امر آن است که کاربران شما در هنگام کار با شرکت شما، فقط به مادیات توجه نمیکنند. آنها به نوع کار و فعالیت شما اهمیت میدهند. آنها معمولا محتوای شما را مطالعه میکنند. آنها بدون هیچ گونه چشم داشتی و از روی حسن نیت از شما حمایت مالی (Donation) انجام میدهند تا همیشه بهترین عملکرد را داشته باشید.

 

بنابراین شما چرا این اطلاعات و داده ها را آنالیز میکنید؟

مطالعه روش های متعهد کردن کاربران از زوایای مختلف جالب است، چراکه میتواند موجب هوشیاری برخی از فروشنده هایی شود که به دنبال بازاریابی کلان هستند. به جای از دست دادن داده های آنالیز نشده گرانبها، به روش ها و تاکتیک های زیر دقت کنید. با انتخاب وسیله، پروسه و سیستم مناسب، شما میتوانید داده هایتان را به یک استراتژی سطح بالا تبدیل کنید.

 

در شبکه های اجتماعی گروه ایجاد کنید

مهمترین کاربران شما، انتظار پاسخگویی مخصوص دارند، چرا که آنها بیشترین سود را به شرکت شما میرسانند. آنها معمولا از مابقی کاربران، به شما وفادارتر هستند، برای انجام حمایت های مالی از شما علاقه نشان میدهند و در مورد کار شما حساس هستند.

تصور کنید که چقدر داشتن یک کانال ارتباط مستقیم با این کاربران مفید خواهد بود . کانالی که در آنجا نظرات کاربران را بپرسید، محتوای مورد نظرتان را به اشتراک بگذارید و هر آنچه کاربرانتان انتظار دارند، انجام دهیذ.

برای اینکه به این هدف برسید، شما باید در شبکه های اجتماعی پرطرفدار در منطقه خود گروه هایی ایجاد کنید. این کار میتواند گروه هایی در فیس بوک (Facebook) ، لینکد این (LinkedIn) و یا هشتگ (hashtag) هایی در توئیتر (Twitter) باشد. اگر شما اشتیاق زیادی داشته باشید، میتوانید انجمن گفتگو (niche online community) مخصوص خود را ایجاد کنید. این گروه ها را کوچک نگه دارید تا بتوانید همیشه از مزایای آن بهره مند شوید و پاسخگویی فعالی داشته باشید.

 

در داخل سایت یک صفحه شخصی ایجاد کنید

اگر بر طبق اصول بازاریابی و مدیریت داده ها به دنبال اطلاعاتی از کلیه کاربرانتان  هستید، شما حتما باید یک کنترل پنل برای مشتری هایتان ایجاد کنید. چرا نباید بر روی با ارزش ترین مشتری خود تمرکز کنید؟

صفحه خوش آمدگویی شخصی،امکان ساخت status (اشتراک گذاری احساسات) و امکانات ویژه برای کاربران مخصوصتان را فراهم کنید. جذابیت های مدنظر هر کاربر را جداگانه بدست آورید و پیام های تبلیغاتی که با علایق و سلیقه های هر کاربر سازگار است را ارسال کنید.

شخصی سازی قسمت های مختلف زیادی دارد. بنابراین مطمئن باشید که منابعتان در هنگام تحقیق بروز باشد. زمان بیشتری برای با ارزش ترین کاربران و  کسانی که بیشترین حمایت مالی را انجام میدهند اختصاص دهید و به شخصه پیام های زیرکانه و متقاعد کننده بفرستید. از این نظر حرفه ای باشید و بیشترین زمان را برای مطالعه کاربران خود اختصاص دهید.

 

ایمیل های شخصی ارسال کنید

ایمیل ها هنوز هم یکی از بهترین کانال ها ارتباط با مشتری هایتان محسوب میشوند. بخصوص هنگام ارتباط با کاربرانی که جایگاه بالایی در شرکت شما دارند. در موردش فکرد کنید: آنها وقت و هزینه خود را صرف شما میکنند، این بهترین راه متعهد کردن کاربرانتان است.

چرا بازدهی کار خود را افزایش ندهید؟  زمانی که شما ایمیل های شخصی برای افراد ناشناس یا کاربران کمتر شناسایی شده ارسال میکنید، ریسک بازدهی پایین و اتلاف منابع وجود دارد. اما شما به کاربران متهد خود ایمیل ارسال میکنید، امکان کسب نتیجه موفیت آمیزتان زیاد است.

در موردش فکر کنید: اگر شما به یک کاربر یک ایمیل مجدد ارسال کنید، آیا شما نمیخواهید تشکرتان را به مشتریان قدیمی برسانید؟ عملی که فقط چند دقیقه از وقتتان را خواهد گرفت. اگر شما به دنبال ایده های برای شروع این کار هستید، این مقاله را مطالعه کنید.

 

برای هم وقت بگذارید

زمانی که صحبت از ایجاد تعهد در بین مشتری ها میشود، هیچ چیز جای رابطه حضوری مستقیم را نمیگیرد. از روش های آنلاین خود برای کمک به یافتن مکان هایی که بهترین مشتری هایتان آنجا زندگی میکنند استفاده کنید.

از پایگاه داده (database ) کاربران خود استفاده کنید تا بهترین میزبان را تشخیص دهید. با برنامه ریزی ماهانه و دقیق، مراسم های کوتاه مدت و بلند مدت ترتیب دهید. شما حتی میتوانید یک ملاقات ماهانه ترتیب دهید (در محل کارتان و یا حتی در یک پارک) یک میان وعده تهیه کنید، و از کاربران دعوت کنید تا وقتشان را با هم بگذرانند. این یک ترفند دقیق بازاریابی است که هزینه زیادی ندارد، در حالی که موجب بیشترین سوددهی شما میشود.

زمانی که شما به شخصه برای کاربران خود وقت میگذارید، شما ناخودآگاه با ابتکارات جدیدی برای بازاریابی هرچه بیشتر مواجه خواهید شد. مطالب جدید، جشنواره های بیشتر. شما از برنامه هایتان بازخورد (feedback) های مهمی به دست خواهید آورد، که چگونه برنامه های بعدی را بهتر برگذار کنید.

 

سخن آخر

داده ها و کمپین های (campaign) شخصی با کمک هم استراتژی متعهد سازی کاربرانتان را تشکیل میدهند. بر روی بهترین تجربه بازاریابی خود تمرکز کنید: در حالی که از بزرگترین حامیان سود خواهید برد. تعهد کاربران، تعهد بیشتری برای شما به ارمغان خواهد آورد و این روند با سرعت پیش خواهد رفت پس بر روی ایجاد تعهد تمرکز ویژه ای بکنید.