بک لینک (backlink) چیست ؟

بک لینک (Backlink) چیست؟
 
بک لینک به معنی پیوند میباشد، تعریف ساده تر این که بک لینک به پیوندهایی اطلاق میشود که از سایت شما به سایت دیگران داده میشود، زمانی که این پیوند ها داده میشود سایت مقابل از سایت شما بک لینک میگیرد.
 
بک لینک در سئو چقدر مهم است؟

در رابطه با اهمیت بک لینک در سئو میتوان گفت مهم است، تحقیقات و تجربیات این مساله را ثابت میکنند زمانی که یک سایت بک لینک های طبیعی زیادی داشته باشد و محتویات جدید در این وب سایت ها  به طور مرتب و منظم تولید میشود از رتبه خوبی برخوردار می گردد.
برای روشن شدن اهمیت بک لینک (Backlink ) در سئو و بهینه سازی سایت به این مثال دقت کنید:
این گونه مثال را مطرح میکنیم که فرض کنید در یه جلسه کاری موضوعی را مطرح میکنید 10 نفر در جمع حاضر موضوع بحث شما را تایید کرده وآن را قبول دارند بعد از شما همکار دیگری موضوع جدیدی را پیشنهاد میدهد و فقط 4 نفر این موضوع را تایید میکنند.این در حالی است که موضوع مطروحه شما تایید بیشتری گرفته است پس ارزش حرف شما بیشتراز همکارتان است و اما بک لینک نیز به همین صورت است هر اندازه که بک لینک های شما در مطالب وسایت شما وجود داشته باشد بازخورد بهتری دارد و این بدان معنی است که افراد بیشتری به آن رای میدهند و مورد تایید افراد زیادی قرار میگیرد و این مساله باعث میشود تا رتبه وب سایت شما بالا برود، چون بک لینک از جمله فاکتورهایی است که رتبه سایت را افزایش میدهد.

بک لینک باید خریداری شود؟

خرید بک لینک کار اشتباهی است چون اگربر این باور هستید که با این کار میتوانید در سایت هایی باپیج رنک بالا، قدرت دامین وسایت خود را افزایش دهید و همچنین رتبه بهتری کسب کنید سخت در اشتباهید،چون موتور های جستجوی قدرتمند چون گوگل و سایر موتور های جستجو این سایت ها را که برای افزایش رتبه خود بک لینک خریدای کرده اند را شناسایی میکند و از رتبه آنها میکاهند. و اما اگر سوالی برایتان پیش می آید که پس چطور بک لینک دریافت کنید و رتبه سایت خود را افزایش دهید اول اینکه میتوانید با گذاشتن تبلیغات در سایت های دیگر و با Nofollow سازی لینک خود دیگر نگران کاهش رتبه از سوی گوگل و دیگر موتور های جستجو نباشید و همچنین شما باید بک لینک ها را به طور طبیعی دریافت کنید. به طوری که با تولید مطالب جدید و مطابق با نیاز های جامعه و کاربردی بودن مطالب باعث جذب کاربران زیادی شوید و این کاربران لینک شما را در سایت ها و وبلاگ های خود قرار دهند و باعث افزایش رتبه شما شوند.
 
مشخصه های بک لینک خوب و بد چیست؟

بک لینک خوب وخراب به بک لینک هایی تعلق میگیرد که خودمان آنها را با پرداخت هزینه در سایتی گذاشته باشیم ویا این کار توسط کاربر انجام شده باشد.لینکی که با پرداخت هرینه درخواست گذاشتن آن را در وب سایتی کرده باشیم بک لینک خراب و لینکی که توسط کاربر در وب سایت قرار گرفته را بک لینک خوب مینامند. در توضیح بک لینک بد میتوان گفت ما با پرداخت هرینه انتظار داریم تا لینک ما در تمام صفحات دیده شود و کلمات کلیدی سایت ما لینک شود به عبارتی Dofollow  باشد. در زیر به چند مورد از مشخصه های بک لینک خراب اشاره میکنیم :
 
لینک شدن کلمه مهم کلیدی سایت :

برای مثال زمانی که سایت ما در رابطه با سئو است ما میخواهیم تا کلمه سئو در هر کجای سایت که وجود دارد لینک شود. این امر باعث غیر عادی و غیر طبیعی  دیده شدن سایت میشود و کابران نیز زمانی چنین کاری را انجام میدهند که پولی دریافت کرده باشند.
 
لینک شدن سایت در تمام صفحات سایت:

 دومین مورد که باعث میشود یک بک لینک خراب باشد لینک شدن در تمام صفحات سایت است. چون این مساله کاملا قابل درک است که مدیری بخواهد یک بک لینک در تمام صفحاتش دیده شود مگر اینکه در قبال این کار مبلغی را دریافت کرده باشد.
 
لینک شدن صفحه اصلی سایت:
 
سومین مساله از مشخصه های بک لینک بد این است که اگر بک لینکی به صفحه اصلی شما داده شود ولی به صفحات شما داده نشود باعث میشود تا بک لبنک به یک بک لینک خراب تبدیل شود.
 
لینک شدن سایت شما در سایت غیرمرتبط به موضوع سایت:

 مورد بعدی دررابطه با بک لینک خراب ، لینک شدن در سایت های غیر مرتبط با سایت شما میباشد .معمولا کابران سعی میکنند تا از لینک هایی در سایت خود بهره بگیرند که با موضوع سایت آنها یکی باشد برای مثال اگر سایت شما در رابطه با بهینه سازی سایت میباشد بخواهید در سایتی که موضوع آن اسب فروشی است لینک شوید مساله عادی است که بک لینک خراب باشد.
 
لینک شدن سایت در سایتهای کپی بردار و بی کیفیت:

 برخی سایت ها وجود دارند که محتویات آنها کپی بوده و کیفیت چندانی ندارد بنابراین لینکی که از این سایت ها نیز به سایت شما ارسال میشود به طبع آن  بی کیفیت خواهد بود و چنان چه این سایت ها اسپم نیز باشند باعث ایجاد مشکل در رتبه سایت شما نیز میشوند.
 
لینک شدن سایت به صورت مخفی:
 
 لینکها را قرار میدهند تا کاربران ببینند و از آن استفاده کنند، ولی زمانی که لینک مخفی باشد و قابل نمایش نباشد، Backlink غیرطبیعی است. اشاره کردن به این مورد بسیار مهم است که اگر در هر کدام از مواردی که ذکر شد لینک شما Nofollow  باشد هیچ آسبی را به رتبه سایت شما نمیرساند.