تاثیرات هوش مصنوعی بر بازاریابی دیجیتال

در زندگی امروزی استفاده ازهوش مصنوعی نه به یک نیاز بلکه به ضرورت تبدیل شده است و رفته رفته گذران امور بدون اتفاده از هوش مصنوعی کاری سخت و غیر قابل انجام مینماید . هوش مصنوعی نحوه ی انجام کارها و وظایف مارا متحول کرده و در اکثر امور دیده میشود .پرفسور جان مک کارتی که لقب پدر هوش مصنوعی را در جهان به خود اختصاص داده ، شاید در شروع فعالیت خود این میزان پیشرفت ووابستگی را پیش بینی نمیکرد ولی رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی و به تبع آن تولید محصولاتی که استفاده از هوش مصنوعی در انها باعث کارایی و راحتی میگردد،همگان را به استفاده از این تکنولوژی وابسته کرده است .

در زندگی امروزی به هر گوشه نگاه کنیم اثری از هوش مصنوعی به چشم میخورد . پزشکی، مسائل اموزشی ، رباتیک ، فناوری خودرو ، پولی مالی ، فضا نوردی ، سرگرمی کودکان و بزرگسالان ، فروش و مارکتینگ و ...

همه از مواردی است که بدون بهره مندی از هوش مصنوعی امکان پیشرفت جلب رضایت مصرف کننده را نخواهد داشت .

هوش مصنوعی در زمان بسیار کوتاه ودر یک ان توان انجام وظیفه های بسیار زیادی را دارد و این توانایی در دنیای دیجیتال باعث تحول بسیاری از کسب و کارها شده است .

بازایابی و تاثیر هوش مصنوعی در آن                             

هوش مصنوعی از طریق تجمیع و تجزیه و تحلیل اطلاعات مشتریان می تواند داده های بسیار ارزشمندی در اختیار ما گذاشته و تصمیم گیری در این زمینه را بسیار آسان و کاربردی بسازد . هوش مصنوعی به درک درست و ساختن تجربه بهتر برای مشتری کم بسازایی میتواند بکند و ایجاد و پیگیری فرآیند های بازاریابی و ماکتینگ با استفاده از لین تکنولوژ ی به نحو چشم گیری در نتایج مثبت تاثیر خواهد گذاشت .                     

نحوه ی تاثیر هوش مصنوعی بر مارکتینگ                     

تاثیر هوش مصنوعی دربازارزیابی بستگی به نوع استفاده از این فناوری خواهد داشت ولی در حال کلی تمام بیزنس هایی که تمایل به ادامه حیات دارند در تلاش هستند روش های دیجتال مارکتینگ را جایگزین فرایند های قدیمی نموده و در  برند سازی و دسترسی به خریداران هدف ،از این تکنولوژی استفاده بهینه نمایند . نمونه واضح ار کاربرد هوش مصنوعی موتور جست و جوگر گوگل میباشد که امروزه با استفاده از هوش مصنوعی و ماشینی توانسته سیل عظیم مراجعات و جستوجوها را با کمترین خطا به مقصد مورد نظر راهنمایی نماید و این کار بااستفاده از دریافت و دسته بندی اطلاعات و آنالیز رفتار مخاطب امکان پذیر میباشد و امروزه دیگر اینکه که بخواهیم به گوگل بگوییم ما چه کاره هستیم منسوخ شده و از روی رفتار دیجتال ما ،گوگل تشخیص خواهد داد که ما چه کار انجام میدهیم و چه کسانی را باید به سمت ما راهنمایی نماید.                                                                

ما با استفاده از هوش مصنوعی گوگل میتوانیم باز خود را دگرگون نماییم به شرطی که از ابزار ها به درستی استفاده نماییم .

در اولین قدم بایستی یک وبسایت خوب داشته باشید،داشتن وب سایت خوب الزاما نیازمند هزینه های گزاف نیست و شرکت ایده آل با وجود مهندسین مجرب این امر را در زمانی کوتاه و با هزینه ای متناسب برای شما انجام خواهد داد.

ایجاد پایگاه مناسب (وب سایت) و استفاده از تکنیک های بهینه سازی و بهریگری از محتوای مناسب که البته محتوای مناسب قوی ترین اهرم برای استفاده از ظرفیتهای هوش مصنوعی گوگل میباشد .

سیستم تولید محتوای ایده آل وب ساز آماده همکاری و انجام مشاوره در این زمینه میباشد و اگر مقوله مارکتینگ را به صورت نسبی بنگریم به خاطر گستردگی و پراکندگی افراد مشکلات زیادی در ایجاد ارتباط با اهداف مورد نظر خواهیم داشت و لیکن امروزه با استفاده از هوش مصنوعی افرادی که در جستجوی خدمات و کالای ما میباشندبصورت کاملا هدفمند به سوی ما راهنمایی خواهند شد .

اینکه بخواهیم در مدل های قدیمی مارکتینگ ،فروش را پیش بینی نماییم امری غیر ممکن به نظر میرسد و وجود گزینه های بسیار باعث سختی و غیر قابل اعتماد این کار در حالی است که با استفاده از هوش مصنوعی ، یک خروجی کاملا سریع ، بسیار نزدیک به واقعیت خواهیم داشت که در برنامه ریزی ها یاریگر ما خواهد بود .