تاکتیک‌های SEO برای کسب رتبه بالاتر سایت

 تاکتیک‌های SEO برای کسب رتبه بالاتر سایت

 

 بیشتر مردم وقتی به سئو فکر می کنند به استفاده از نوع بسیار خاصی از بهینه سازی می‌اندیشند و این نوع بهینه‌سازی بیشتر شامل قرار دادن کلمات کلیدی در محتوای صفحات است که در ایام گذشته برای گوگل بسیار مهم بودند ولی هم اکنون با استفاده از هوش مصنوعی توسط گوگل نقش کلمات کلیدی بسیار کمرنگ شده است  و تاکتیک‌های بسیار زیاد دیگری هم وجود دارد و در واقع، تاکتیک استفاده از کلمات کلیدی تنها بخشی از یک نوع سئو است و اگر شما می‌خواهید تاجایی که می‌توانید ترافیک بیشتری دریافت کنید به بیش از یک نوع بهینه‌سازی نیاز دارید. در این مطلب، به شش تاکتیک بهینه‌سازی سایت می‌پردازیم که کمک می‌کنند رتبه سایت شما برای کلمات کلیدی که هدف گذاری می‌کنید افزایش یابد. شما ممکن است نتوانید از همه این تاکتیک‌ها استفاده کنید اما به دست آوردن درک بهتری از نحوه بهبود رتبه خود ، همیشه مفید است.

 

1- سئوی داخلی صفحه

احتمالا شما با این نوع سئو آشنایی دارید. بهینه‌سازی داخلی صفحه شامل تمام چیزهایی است که وقتی خوانندگان وبسایت شما رابازدید می‌کنند خواهند دید. در اکثر موارد، سئوی داخلی صفحه به معنی محتوا است و سئوی داخلی موثر، بر مبنای مطالب آموزنده و با کیفیت بالا ساخته شده است و محتوای آموزنده‌ای رتبه بسیار بالایی کسب می‌کند که مشکلاتی از مخاطب را حل کند که هیچ صفحه دیگری حل نکرده است یا حداقل مشکلات را بهتر از منابع موجود دیگر حل کند.). اطلاعاتی که به اشتراک می‌گذارید باید درجه یک و عالی باشند. متخصصین سئو می‌گویند که این محتوا باید ده برابر بهتر از مطالب دیگر باشد و این گفته شوخی نیست اگر محتوای شمامنحصربه ‌فرد باشد رتبه بسیار خوبی به دست می‌آورد.

مهم‌ترین بخش سئوی داخلی صفحه اطمینان از تولید محتوای ناب و جذاب است. اما بسیاری عوامل دیگر وجود دارد که باعث می‌شود یک صفحه رتبه خوبی در نتایج جستجو دریافت کند. اگر شما جزییات دقیقی درباره موضوع می‌نویسید باید بسیاری از کلمات کلیدی مناسب که به موضوع ربط داشته باشد را بگنجانید. علاوه براین، اطمینان از این مسئله که کلمات کلیدی انتخاب‌شده برای رسیدن به اهداف شما بهینه‌سازی شده‌اند می‌تواند موجب یک بهبود  بزرگ در سئوی سایت شما شود.

به عنوان مثال، گنجاندن کلمه کلیدی در عنوان، URL، پاراگراف اول متن و حداقل یک زیر عنوان در صفحه تان یک ایده خوب است.شما همچنین می خواهید کلمات کلیدی یک موضوع خاص را پوشش دهد.

 

 اما صفحه داخلی سایت چیزی فراتر از کلمات کلیدی است. اگر بازدیدکنندگان اطلاعات اضافی بخواهند داشتن سایتی که بازدید کنندگان به‌راحتی آن را رهیابی کنندمهم است ولی اگر رهیابی محتوا سخت باشد آن‌ها زیاد صبر نمی‌کنند تا آن را پیدا کنند. طراحی خوب نیز بسیار مهم است. در مجموع، شما لازم است روی خلق تجربه کاربری عالی، تمرکز کنید. در سئوی داخلی صفحه همه عوامل و نکات مهم را باید رعایت کنید چون بسیار مهم است، و درست انجام دادن آن مهم‌تر است. بیش از بهینه‌سازی بر تجربه کاربر و کسانی که می‌خواهید جذب کنیدتمرکز کنید. بنابراین، درست انجام دادن این کار را جدی بگیرید.

 

2- سئوی خارجی سایت

توضیح سئوی خارجی صفحه دشواراست و اولین و مسلما مهم ترین بخش بهینه سازی سئوی خارجی لینک سازی است که بخش مهم سئو و همچنین یکی از سخت‌ترین بخش‌های انجام سئو است. لینک دادن به سایت  کمک می کند که بازدیدکنندگان را جذب کنید و به گوگل نشان می دهد که افراد مختلفی که در اینترنت به جستجو می‌پردازند محتوای شما را ارزشمند دانسته و سایت شما معتبر است.

این یک موفقیت بزرگ است. لینک گرفتن از سایت های معتبر می تواند تفاوت زیادی در نحوه رتبه بندی سایت شما ایجاد کند. اگرچه سنجیدن و بررسی اثر یک لینک خاص کار دشواری است اما می‌توان گفت که گرفتن یک لینک خوب می تواند به بهبود رتبه سایت بینجامد. با این حال، گرفتن لینک از انواع سایت‌ها، بسیار دشوار است و بسیاری از مردم مشاغل خود را بر مبنای بک‌لینک ساخته‌اند. شبکه اجتماعی، یک سیگنال دیگر از بهینه‌سازی  خارجی صفحه است که می تواند تفاوت زیادی در سئو ایجاد کند. اگر مردم  در مورد محتوای شما  در فیس بوک، توییتر، لینکدین و یا دیگر شبکه های اجتماعی صحبت می‌کنند، موتورهای جستجو آن را محتوایی ارزشمند می‌دانند که درباره آن صحبت می‌شود؛ بنابرایناین موتورهای جستجو کمک می‌کنند که دیگر مخاطبان نیز آن را بیابند. قرار دادن بخشی از محتوا در شبکه‌های اجتماعی محبوب است و ترافیک زیادی را روانه سایت شما می‌کندو به سئوی سایت شما نیز کمک می‌کند.

نوشتن مطالب خوب برای اینکه محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی دیده شود زمان‌بر است، همچنین تبلیغ محتوا در کانال‌هایی که مخاطبان زمانی را صرف آن می‌کنند به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. با این حال، بازده‌ها و بازخوردها می‌تواند عالی باشد. ایجاد روابط مثبت با وبلاگ نویسان، روزنامه نگاران، شخصیت های شبکه‌های اجتماعی و تیم وب‌سایت‌های مشابه همه شیوه‌های مثبت سئوی خارجی صفحه است. نظر گذاشتن در وبلاگ‌های دیگر نیز مفید است. وبلاگ‌نویسی مهمان هنوز هم یکروش محبوب سئوی خارجی صفحه است. قرار دادن تالارها و انجمن های مربوطه نیز میتواند به سئو کمک کند و بسیاری از این کارها ممکن است مانندسئو به نظر نرسند و دلیل آن تمرکز شما بر روی سیگنال‌های داخلی صفحه است. با حضور آنلاین خود کارهای زیادی در زمینه سئو می توانید انجام دهید  و سئوی خارجی صفحه نیز بر آن متمرکز است.

3- سئوی فنی

برخی سئوی فنی رازیرمجموعه‌ای از سئوی داخلی سایت می‌دانند اما ما آن را به عنوان یک نوع سئوی منحصربه فرد به شمار می آوریم.به طور کلی، سئوی فنی  به عوامل داخل سایت مربوط است، اما کارهایی هست که باید در پشت صحنه انجام داد.به عنوان مثال، موتورهای جستجو ممکن است اولویت را به سایت های با طراحی واکنشگر دهند که به خوبی بادستگاه های تلفن‌همراهسازگاری دارند.سرعت صفحه نیز از عوامل مهم است. اگر صفحه شما به کندی بارگذاری شود بازدید کنندگان را از دست می‌دهید و ممکن است از سوی الگوریتم‌های رتبه بندی جریمه شوید. بهینه سازی تصاویر، با استفاده از اتصال HTTPS امن، ذخیره اطلاعات برای سرعت بخشیدن بهزمان‌های بارگذاری، بارگذاری نقشه‌های دقیق سایت و سایر عوامل فنی می تواند به سئو کمک کند.HTML  نیز در هر صفحه باید بهینه سازی شود.با استفاده از نشانه‌گذاری طرح به موتورهای جستجو بگویید که دقیقا چه چیزی در صفحه شما است چون خزندگان در این صورت به راحتی می‌فهمند صفحه شما درباره چه چیزی است. در صحبت از خزندگان، اطمینان  از آپلود شدن فایل robots.txt که به خزنده کمک می‌کند سریعتر اطلاعات مناسب را پیدا کند بسیار مهم است.

سئوی فنی بسیار سخت به نظر می رسد اما بیشتر کارهای سئوی فنی با همان اصول سئوی داخلی سایت انجام می‌شود. باید تجربه کاربری خوب خلق کنید.اگر سرعت سایت بالا و استفاده از آن آسان است شما نیمی از راه را طی کرده اید. و فقط لازم است اطمینان یابید که برای خزندگان گوگل چرخیدن در سایت راحت است.

4- سئوی محلی

اگرچه بسیاری از کسب‌وکارها فقط به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند، هنوز هم هزاران  شرکت وجود دارد که دارای مکان فیزیکی هستند که به مشتری  نیاز دارند. اگر مشتریان از جلوی شرکت شما عبور نکنند پولی به دست نمی‌آورید. بنابراین این مهم است هنگام سئوی سایت مشتریان را به خاطر داشته باشید، چندین مرحله است که برای سئو محلی مهم است و شما با طی آن مراحل نیازی نیست که به کمپین سئو سنتی فکر کنید، به عنوان مثال، مطمئن شوید که صفحه کسب‌وکار مجزا دارید. چون اطمینان می‌یابید که نام، آدرس، شماره تلفن، ساعات کار، نقد و بررسی‌ها و سایر اطلاعات مفید در نتایج جستجو و در نقشه‌های گوگل نمایش داده می‌شوند.

خود آن لیست را باید با تصاویر خوب، اطلاعات توصیفی و نظرات و نقدهای مشتریان بهینه‌سازی کرد. علاوه بر این، شما باید مطمئن شوید که اطلاعات تماس شما به طور برجسته نشان داده شده است و با نشانه‌گذاری طرح برجسته کنید به این طریق موتورهای جستجو می‌دانند کجا دنبال آنها بگردند. هرچه این اطلاعات را به نحوی موثرتر به موتورهای جستجو ارائه کنید، موتورهای جستجو آن اطلاعات را راحت‌تر و بهتر به مشتریان احتمالی نمایش می‌دهند. چیزهای دیگر مانند گنجاندن یک نشانگر نقشه‌های گوگل در صفحه اصلی خود، اضافه کردن نام یک منطقه یا شهر به عنوان صفحه ، توضیحات و نمایش کلیدواژه‌ها و نمادهای اعتماد نیز نه‌ تنها در دیده شدن و جذب مخاطبان محلی بلکه در تبدیل مخاطبان به مشتریان تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. رتبه‌بندی موثر محلی آسان نیست، بنابراین SEO محلی باید جزو مهم اولویت‌های اول کسب‌وکارهای محلی باشد.

 

5- بهینه‌سازی فروشگاه نرم‌افزار

گوگل تنها موتور جستجویی نیست که وجود دارد.در آپ استورها به خصوص آپ استور اپل و گوگل پلی هر روزه تعداد زیادی جستجو انجام می‌گیرد و اگر شما یک نرم‌افزار دارید باید آنچه لازم است را انجام دهید تا مطمئن شوید که این دسته از فروشگاه‌های نرم‌افزار شما را به افرادی که ممکن است به دنبال آن باشند نشان می‌دهند. سئو آپ استور بسیار شبیه بهSEOصفحه داخلی است. اگرچه همیشه مشخص نیست کدام عوامل در الگوریتم‌های جستجوی آپ استور استفاده می شود، تعدادی عوامل وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید بنابراین  لازم است روی آن‌ها تمرکز کنید.

عنوان و آیکون نرم‌افزار دو چیزی است که هر کسی خواهد دید بنابراین آن‌ها باید توصیفی و جذاب باشند.توضیحات باید دقیق و شامل کلمات کلیدی و مرتبط باشد که به احتمال زیاد کاربران آن‌ها را جستجو می‌کنند. برچسب‌های متا در توضیحات نیز باید حاوی کلمات کلیدی باشند. اگر شما بتوانید تعداد زیادی لینک برای نرم‌افزار خود بسازید، این امکان وجود دارد که فروشگاه  نرم‌افزار در جستجو رتبه بالاتری کسب کند و این کار بخشی از یک تلاش سئوی گسترده‌تر برای کل کسب وکار است، اما این امکان وجود دارد که این امر به طور خاص برای یک نرم‌افزار نیز انجام شود.

6- سئوی یوتیوب

سئوی یوتیوب بسیار شبیه به بهینه ‌سازی آپ استور است، سئوی یوتیوب یک نوع خاص از بهینه‌سازی است، اما می‌تواند تفاوت بزرگی در میزان  ترافیکی که به دست می‌آورید ایجاد کند. بسیاری از مردم نمی‌دانند که یوتیوب یکی از محبوب‌ترین موتورهای جستجو در جهان است و این رتبه‌بندی برای موتور جستجوی محبوب بسیار مهم است و اگر هم بتوانید یکی از ویدئوهای خود را برای جستجوی استاندارد گوگل رتبه‌بندی کنید، شما می‌توانید بهبود هرچه بیشتر رتبه سایت را ببینید. پس چگونه شما محتوا را برای یوتیوب بهینه‌سازی می‌کنید؟

بهینه‌سازی یوتیوب درست مثل کاری است که برای سایر موتورهای جستجو باید انجام ‌دهید . اول از همه، ویدئوهای شما باید عالی باشد. ویدئوی شما باید به سوالات مخاطبان پاسخ دهد، مشکلات آن‌ها را حل کند، یا بسیار سرگرم‌کننده باشد. اگر ویدئوهای جذاب و خوبی بسازید مردم زمان بیشتری را روی صفحه و تماشای ویدئو صرف می‌کنند که به نظرات و مشترکین بیشتر منجر شده و لایک‌های بیشتری به دست می‌آورید. همه این‌ها سیگنال‌های رتبه‌بندی در یوتیوب هستند و عنوان ویدیوی شما و توضیحات باید توصیفی و بسیار شبیه به عناوین صفحه و مقدمه‌های  روی صفحات متنی باشد. توضیح کلمه کلیدی غنی  و طولانی‌تر (بدون چاشنی کلمه کلیدی) کمک خواهد کرد گوگل تشخیص دهد ویدیوی شما درباره چه چیزی است. اضافه کردن برچسب کلمه کلیدی مربوط به ویدئو ضرری ندارد.

هنگامی که شما به کلمات کلیدی فکر می‌کنید باید در مورد آنچه کلمات کلیدی ویدئو نامیده می‌شود بیندیشید. این‌ها جستجوهایی هستند که برای آن گوگل نتایج ویدئو در بالای صفحه جستجوی طبیعی را نمایش می‌دهد.آنها بسیار با ارزش هستند.کلمات کلیدی ویدیویی رایج چیست؟ دانستنی‌ها، نقد و بررسی‌ها و آموزش همیشه کلیدواژه‌های خوبی هستند، در یافت رتبه خوب برای این نوع از جستجوها اثر زیادی بر تعداد بازدیدها دارد و البته مسئله  صفحه خارجی؛ گرفتن لینک برای ویدیو، ترغیب مردم دیگر به گنجاندن آن در پست‌های وبلاگ خود، تشویق مخاطب به نظر دادن و بحث و گفتگو، و غیره  نیز تاثیرات زیادی دارد.

یک استراتژی چند جانبه بهتر کار می‌کند

اگر شما قصد دارید بهینه سازی سایت را شروع کنید می‌توانید در ابتدا تنها برای مدتی تاکتیک‌های سئوی صفحه داخلی را انجام دهید. اگر می‌خواهید رتبه جستجوی خود را بهبود بخشید باید از انواع مختلف سئو استفاده کنید. شاید لازم نباشد از هر شش نوع سئو استفاده کنید، اما حداقل بایستی از سه مورد اول استفاده کنید. مهم نیست که چه نوع سایتی دارید. برای اینکه رتبه سایت را افزایش دهید باید از تمام روش‌هایی که در اختیار دارید برای به دست آوردن رتبه بالا بهره ببرید و استفاده از چندین نوع سئو کمک می‌کند به این هدف دست یابید.