تفاوت شرکت طراحی سایت با فریلنسر

تو این مطلب می خوام به این موضوع بپردازیم که برای طراحی و پیاده سازی وبسایتمون بهتره شخصی رو که به صورت فریلنسری و آزاد  کار می کنه رو انتخاب کنیم و یا بریم سراغ یک شرکت طراحی و برنامه نویسی وب سایت؟

اینکه بخوایم بگیم حتما فریلنسر خوبه یا برعکس حتما یک شرکت رو انتخاب کنیم درست نیست و هر کدوم از این گزینه ها می تونه مزایای خاص خودش رو داشته باشه و این ما هستیم که بسته به شرایط خودمون باید یکی از این گزینه ها رو انتخاب کنیم.

فریلنسر یا آزادکار

واژه فریلنسر مختص طراحی وب سایت نیست و در همه زمینه ها می توان افرادی را یافت که به صورت شخصی کار می کنن و در استخدام هیچ شرکتی نیستن و دفتر دستک خاصی هم ندارن و وابستگی خاصی به زمان هم نداشته و امکان داره شبها و یا روزهای تعطیل کار بکنن. آزاد کارها درآمد و دخل و خرجشون به کسی مربوط نیست و حقوق ثابتی از کسی و شرکتی دریافت نمی کنن و درآمدشون از طریق پروژه هایی هستش که قبول می کنن و در قبول و انجام پروژه ها وابستگی خاصی به کسی ندارن و تمام امور مربوط به پروژه رو به تنهایی انجام میدهند و از وجود افراد متخصص و تیم همکار بی بهره هستند و میتونن قیمت رو پایینتر از شرکت ها توافق کنن.

نکته : به قول ضرب المثل قدیمی :همه چیز را همگان دانند ، یعنی با اینکه فردی متخصص می تونه کار رو از صفر تا صد انجام بده ولی یک تیم متشکل از تخصص های مختلف به مراتب قوی تر از فرد تنها خواهد بود!

شرکت طراحی سایت

یکی از انتخاب های ما در بحث طراحی سایت شرکت طراحی وب سایت می باشد که بیایید بررسی کنیم که چه تفاوتی بین فریلنسر(Freelancer) و یک موسسه وجود داره؟

معمولا در حالت کلی یک شرکت باید دارای محل اداری فیزیکی و دائمی بوده و تیم همکاران در این محل مستقر بوده و برای ارتباطات خود به خط تلفن ثابت هم مجهز باشه ، ممکنه دفتر یک شرکت از لحاظ متراژ بزرگ یا کوچیک باشه که مورد بحث ما نیست چون ممکنه یک شرکت در محل بسیار بزرگ و شیک قدرت اجرایی کمتری نسبت به یک شرکت طراحی سایت در یک محل جمع و جور و معمولی داشته باشه. وجود محل فیزیکی ، تیم همکار با اون موسسه ، سربرگ های بنام ، تلفن ثابت ، وجود پروانه فعالیت و گزینه های دیگری که در یک آزادکار وجود نداره میتونه اطمینان قلبی بیشتری در ما ایجاد کنه و قوت قلب بیشتری نسبت به ماندگاری و پشتیبانی شعبه مجازی کسب و کار بهمون بده. شرکت طراحی سایت به نسبت کارها و پروژه هایی که قبول می کنه لاجرم باید امکاناتش رو از لحاظ سخت افزار و نرم افزار تهیه کنه و همکاران متخصصی رو داشته باشه که بتونن این وظایف رو به عهده بگیرن و از همه مهمتر بخش پشتیبانی که از خود انجام پروژه مهمتره چون اگر تغییر و خدمات جدیدی مورد نیاز بشه و یا مورد فنی برای سیستم پیش بیاد باید کسی و محلی برای پاسخگویی وجود داشته باشه و معمولا در شرکت برنامه نویسی و طراحی سایت این بخش وجود داره یعنی حتی اگر افرادی که در استخدام شرکت هستن تغییر بکنن ، خدمات شرکت تغییری نخواهد کرد.

نکته : تعدادی شرکت های واسط هم وجود دارن که پروژه رو از کارفرما قبول می کنن ولی چون توانایی انجام اون رو ندارن ، پروژه رو به یک آزاد کار و یا یک شرکت طراحی سایت با مبلغی پائینتر واگذار می کنن که اگر انتخاب ما از این شرکتهای واسط باشه بایستی اطمینان داشته باشیم پروژه ما به نحو احسن انجام بشه.

نتیجه : صرفا وجود نام شرکت بیانگر قدرت و تیم حرفه ای نیست و همچنین نام آزادکار و فریلنسر بیانگر عدم انجام قدرتمند پروژه نیست، ولی در مجموع پروژه های بزرگ و پیچیده که نیاز به پشتیبانی و بروز رسانی دارن بهتره توسط یک تیم اجرایی قوی انجام بشه و پروژه های کوچکتر میتونه توسط افراد آزادکار قبول و انجام بشن.

شرکت برنامه نویسی و طراحی وب سایت ایده آل  با تکیه بر تجارب و متخصصین خود آماده ارائه خدمات مشاوره در این زمینه می باشد.