روندهای طراحی وب در سال 2018

هر طراح بسیار علاقه‌مند است که به روز بوده و از جدیدترین اخبار و راه‌حل‌ها در این زمینه  باخبر باشد و همچنین لازم است در مورد روندهای  جدید  و به خصوص روند طراحی وب سایت در سال 2018 در بازار اطلاع کسب کند. علاوه بر به روز بودن و استفاده از روندهای جدید، طراحی باید منحصر به فرد باشد. در واقع، عرصه طراحی وب بسیار پویا است، به این صورت که اگر چیزی امروز جدید و مدرن به حساب می‌آید چند سال بعد ممکن است کاملا منسوخ شده و به کار نیاید. بنابراین، آگاهی از روندهای به روز و نظارت بر تغییراتی که رخ می دهد بسیار مهم است.

 طراح باید بداند که طراحی سایت فرایند مداوم کسب دانش‌ و مهارت‌های جدید است. بیایید ببینیم روندهای طراحی وب‌سایت در سال 2018 چیست و پیش بینی‌ها چه چیزی به ما می‌گویند. ما همیشه روندهای طراحی را در نظر می‌گیریم و الزامات و خواسته های مشتری را با سبک مدرن ترکیب می‌کنیم. با این حال، برخی از تغییرات رخ می دهد. در ادامه به روندها و تغییراتی که در طراحی وبسایت ایده آل در سال 2018 رخ می‌دهد اشاره می‌کنیم.

 

استفاده از اشکال هندسی: الگوها، خطوط و دایره‌ها

استفاده از اشکال و الگوهای ترکیبی در صفحه این امکان را فراهم می‌کند که نتایج عالی به دست آورید. اول از همه، طراحی و ظاهر طرح در رشته طراحی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. طراحی مسطح سایت و طراحی مواد تا حد زیادی با عناصر تزئینی و اشکال ساده ترکیب می‌شوند. طراحی دوبعدی نیز کماکان ادامه دارد.

 

جستجو به زبان طبیعی و صوتی

آینده طراحی وب 100 درصد بصری نیست. برخی از آن شنیداری خواهد بود. از طراحی رابط‌هایی که می‌توانند بشنوند و جملات صوتی را با عبارات جستجو ترکیب کنند که از زبان طبیعی تقلید می‌کنند، یکپارچه‌سازی جهان صدا و زبان برای پروژه های طراحی وب سایت ضروری خواهد بود. و در حالی که برخی از گرایش‌ها ممکن است تا پایان سال 2018 محبوب ‌تر نشوند، استفاده از جستجو به زبان طبیعی و صوتی رشد و محبوبیت می‌یابد. شما باید از الان برای شروع آن برنامه ریزی کنید طوری که بتوانید آن را  خیلی راحت در پروژه های آینده ترکیب کنید.

 

استفاده از رنگ‌های روشن

رنگ‌های روشن را به طراحی وبسایت اضافه کنید و شجاعانه خود را معرفی کنید.  طراحی مواد و طراحی مسطح را می‌توان به نحوی عالی با رنگ‌های گیرا و شاد آمیخت. تغییر رنگ‌ها از جمله روندهای واقعی و معاصر در طراحی وبسایت است.

رنگ  روشن و جلب‌ توجه کننده چشم نواز است و می تواند به جذب کاربر به طراحی کمک کند. انتخاب رنگ روشن و جذاب احساس تازگی به کاربران جوانتر می‌دهد. این انتخاب رنگ همچنین می توانید زیبایی  وصف‌نشدنی ایجاد کرده و حس خوبی  به وب سایت و شرکت هایی بدهد که ممکن است این تن رنگ را نشناسند.

شرکت اینستاگرام برای اولین بار تصمیم گرفت تصاویر و لوگوهای شرکت را تغییر دهد. آن‌ها رنگ‌های مسطح به چند رنگ‌های چندگانه تغییر دادند.  لوگوها، دکمه‌ها، و سایر عناصر یک سبک جدید به خود گرفته‌اند. اگرچه این روند در سال 2017 اتفاق افتاده است اما به نظر می‌رسد که در سال 2018 نیز مورد استفاده قرار گیرد. آمیختن رنگ‌ها  به نحوی مناسب  طوری که از رنگ‌های زرق و برق دار جلوگیری کند بسیار مهم است.

 

تصاویر و گرافیک‌های منحصر به فرد

 طراحی گرافیک به عنوان بخشی از طراحی وب معمولی شناخته می‌شود. این نوع طراحی پتانسیل زیادی دارد و به طور کامل کشف نشده است. بنابراین، در سال 2018 خواهیم دید که چگونه تصاویر گرافیکی محبوبیت بیشتری به دست خواهند آورد. پیشنهاد ما این است که با این دسته از حوزه‌ها آشنا شوید که طراحان به آن علاقه زیادی دارند.

 

محتوای تصویری

رویکردی که برای محتوای تصویری در روند طراحی وب سایت 2018 در سایت های تجارت الکترونیک وجود دارد در حال حاضر ثابت باقی مانده است. در زیر به دلایل آن اشاره می‌کنیم. بیش از 60 درصد کاربران می‌گویند یکی از عوامل اصلی و تعیین‌کننده در خرید آن‌ها، استفاده از تصاویر و عکس‌های منحصر به فرد است، پس فروشگاه‌های الکترونیکی باید به این امر بیشترین توجه را داشته باشند. تصاویر عالی اولین گام برای موفقیت در فروش الکترونیکی است.

اگر به یک طراحی منحصر به فرد و متمایز از دیگران نیاز دارید فقط با یک طراح دیجیتال همکاری کنید.

شما باید از تصاویر استوک  اجتناب کنید و تمرکز خود را روی تصاویر گرافیکی اصلی و منحصر به فرد بگذارید. اگر چه همچنان شاهد افزایش محبوبیت تصاویر  استوک هستیم با این حال، یک روند واقعا جذاب که به توسعه در سال 2018 ادامه خواهد داد رویکرد فردی به طراحی و گرافیک است. این فردیت است که منحصربه فرد بودن شما در یک حرفه و تخصص را نشان می‌دهد.

 

انیمیشن

انیمیشن‌های ساده و کوتاه می تواند کاربران را شگفت‌‌زده و خوشحال کند. از انیمیشن می‌توان برای ارائه اطلاعات استفاده کرد و کاربر را از طریق ارتباط فعال‌تر با طراحی جذب کرد. انیمیشن کوتاه و جذاب و محرک یک ابزار عالی برای کمک به ایجاد تعامل کاربر به حساب می‌آید.

 برای اینکه بیشتر از انیمیشن های ظریف در طراحی استفاده کنید  به  دو قاعده باید توجه کنید: فقط از ترفند اخت انیمیشن استفاده کنید و به آن بچسبید، انیمیشن باید واقعی به نظر رسد و از قوانین فیزیک پیروی کند.

امروزه در لوگوها، آیکون‌های  سایت و نرم‌افزارها، تغییر حالات بین اشیاء در طراحی مواد و به معنای واقعی کلمه تقریبا در همه جا از انیمیشن استفاده می‌شود. ویدئو  و گیف‌های با کیفیت عالی که در  یک چرخه پیوسته کار می‌کنند یک لذت بصری واقعی برای مخاطبان ایجاد کرده و یک روش افزودن جذابیت و پویایی به صفحات سایت داده و همچنین توجه بازدید کننده را بخود جلب میکند.

 

تصاویر  SVG

دوره‌ی تصاویر معروف  PNG، JPG  و حتی GIF گذشته است. در دنیای مدرن ، کیفیت تصاویر و قابلیت دسترسی آن‌ها از اهمیت و توجه بیشتری برخوردار است. در آینده‌ای نه چندان دور، محبوب ترین افزونه SVG خواهد بود و بهتر است  که در کنار سایر روندهای طراحی سایت 2018 قرار گیرد.

SVGها گرافیک برداری مقیاس پذیر یک نوع تصویر شناخته شده برای وب سایت‌ها رایج‌تر هستند. SVG ها تصاویر برداری سبک وزن هستند که می‌توانید از وضوح عالی پیکسل گرافیک، آیکون و لوگوها بدون در نظر گرفتن اندازه صفحه نمایش یا رزولوشن اطمینان حاصل کنید. نمایش تمام صفحه با وضوح بالا  به ظهور این فرمت فایل کمک کرده‌اند. SVG ها با تصاویر 3D، سینماگراف‌ها، انیمیشن‌های لوگو و عکس 360 درجه به خوبی عمل می‌کنند.

این فرمت، بهترین فرمت برای عناصر گرافیکی خواهد بود. در کنار  مزیت‌های نرم افزار، طراحی دستی نیز جای فتوشاپ را خواهد گرفت. امروزه با طراحی دستی حتی ساده تر و سریع تر از قبل می توان طرح‌های وبسایت را ساخت. علمکرد و قابلیت های طراحی دستی تا حد زیادی از فتوشاپ پیشی گرفته و پیش بینی می شود که این اختلاف در سال 2018 بسیار بیشتر شود و در نتیجه فتوشاپ بخشی از کاربران خود یعنی طراحان وب و UI را از دست خواهد داد.

 

استفاده از شبکه‌های اجتماعی

آیا شبکه‌های اجتماعی نیز در مسیر طراحی و توسعه وبسایت در سال 2018 تاثیری دارند؟ آیا باید درباره آن‌ها تجدیدنظر کرد؟ آیا باید به شبکه‌های اجتماعی بیشتر توجه کرد؟ پاسخ این سوالات مثبت است. شما می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی برای نمایش آثار و محصولات خود استفاده کنید و با جذب کاربران شبکه‌های اجتماعی به شناخته شدن هرچه بیشتر برند خود کمک کنید.

 

از این روندها با دقت استفاده کنید .گاهی اوقات بهترین ایده ها به سرعت رشد می‌کنند. بقیه بیش از یک سال دوام نمی‌آورند. سعی کنید از این روش‌ها استفاده کنید و در طراحی سایت خود تغییراتی ایجاد کنید و از آن لذت ببرید.