ساخت یک مجموعه نمونه کار عالی از طراحی سایت و اهمیت آن

یک مجموعه نمونه کار آنلاین، نمونه کار و سبک کار شما را نشان می دهد. و اغلب مهمترین چیز برای افرادیست که به دنبال استخدام شما هستند. اگر شما به صورت مستقل و پروژه ای کار می کنید، یک مجموعه نمونه کار آنلاین به افراد اجازه می‌دهد تا برای پیشنهاد استخدام با شما تماس بگیرند. به عنوان یک هنرجو، مجموعه نمونه کار آنلاین شما ممکن است مهمترین چیز برای کارفرمایان آینده نگر باشد، و اگر شما یک طراح حرفه ای شاغل در استودیو هستید، یک حضور آنلاین بدین معناست که شما می توانید تعدادی از کارهایتان را به نمایش بگذارید.

نکات مهم هنگام ساخت مجموعه نمونه کار

آن را جذاب جلوه دهید

به عنوان یک طراح، شما قابلیت های خود را نشان می دهید. یک سایت یا مجموعه نمونه کار جذاب شما را قادر می سازد تا مهارت‌های خود را به نمایش بگذارید. از فونت‌های درشت، تصاویر، انیمیشن و هر چیزی که در چنته دارید برای قانع کردن مشتری برای استخدامتان استفاده کنید.

عناصر مهم کارهایتان را بگنجانید

اگر شما یک تصویرگر هستید قابلیت‌هایتان را نشان دهید، سبکتان را توضیح دهید و کارهایتان را برای افرادی که ممکن است ریز بین نباشند واضح جلوه دهید.

مطمئن شوید که رابط کاربری مناسب است. هر چه مشتریان احتمالی آسانتر بتوانند بلاگ و یا مجموعه نمونه کار شما را پیدا کنند، راحتترمی توانند با سبک شما ارتباط برقرار کرده و یا جزئیات مهم را پیدا کنند.

یک صفحه بندی مشخص داشته باشید

 این کار به کاربران اجازه می دهد تا بتوانند بخشی از کار شما را که بیشتر برایشان جالب است پیدا کنند.

 

چگونه می توان یک مجموعه نمونه کار آنلاین کارآمد ساخت

یک لوگو طراحی کنید

یک لوگو برای شما حس هویت را ایجاد کرده، به تعریف برند شما کمک نموده و یک معرف بصری از آنچه هستید و کاری که می کنید را ارائه می دهد. وقتی آن را در سایت خود قرار دهید، اولین چیزی است که بازدید کنندگان شما آن را می بینند. می‌توانید آن را در قسمت بالا و سمت چپ تصویر قرار دهید ( به طوری که  وقتی چشم از چپ به راست حرکت می کند دیده شود). یا می توانید با قرار دادن لوگوی خودتان در بالا و وسط صفحه یک حس سلسله مراتب را ایجاد کنید و این کار مانند بیانیه ای است که نشان می دهد چه کسی صاحب سایت شماست.

خودتان را به عنوان یک  برند معرفی کنید

برند کردن خودتان به معنی به اشتراک گذاری فردی که هستید، قدرتهایتان، ضعف هایتان و شخصیتتان با بازدید کننده های آنلاین سایت است. بگذارید بدانند چه چیزی به شما انگیزه می‌دهد، چه چیزی شما را کنجکاو می کند، و استعدادهایتان در چه زمینه ای است. اما با خودتان صادق باشید، بگذارید بازدید کنندگان شما را همانطور که هستید ببینند. اگر علاقه ای به نوشتن بلاگ ندارید، این کار را نکنید. بگذارید بازدید کنندگان به جای نوشته، تصاویر و اشکال را ببینند. بگذارید بازدید کننده‌ها ببینند در چه زمینه‌ای می‌درخشید. یک ویترین یکپارچه به دنیا نمایش دهید. ثبات و یکپارچگی نکته کلیدی کار است. ببینید دیگران چگونه این کار را انجام می دهند و از کارشان الهام بگیرید

سایت را شخصی کنید

سایت خود را شخصی کنید. هر چه خوانندگان بیشتر در مورد تحصیلات، پیشینه، سابقه کار و چشم انداز شما بدانند بیشتر شما را شناخته و در نتیجه اعتماد می‌کنند. اجازه دهید بازدید کنندگان جوایزی که برنده شدید و یا دستاوردهایتان را ببینند. اگر بدانند استعدادهای شما در چه زمینه‌ای بوده، راحت‌تر درک می کنند که چه چیزی را می توانید به آن‌ها ارائه کنید.

یک بلاگ داشته باشید

بلاگ یک دفتر وقایع روزانه است که برای خوانندگان مجموعه نمونه کار را ارائه می‌دهد. می‌توانید در آن مطلب بنویسید و یا تصویر کارهایتان، پروژه هایی که به آن علاقه دارید و یا ایده‌هایی که الهام بخش شما هستند را ارائه دهید.

بلاگ می‌تواند محدوده هایی که در آن تخصص دارید را به اشتراک گذاشته و سایت شما را از وضعیت راکد بودن خارج کند.

اهداف آینده و نکات جالب توجه خود را برجسته کنید

وقتی به مشتری اجازه دهید بداند که چه شغلی می خواهید و به چه چیزهایی علاقه دارید، به آنها اجازه می دهید که بدانند به چه سمتی حرکت می کنید. اگر به طراحی سایت علاقه دارید، آن را به اشتراک بگذارید، اگر هدفتان تصویر گریست به مشتری اطلاع دهید. بر روی جلوه اصلی کسب و کار خود متمرکز شوید. با این کار افرادی که اهداف و علاقه های مشترک دارند شما را دنبال کرده و آسانتر می توانید نیازهای مشتریانتان را حتی قبل از ملاقات با آنها پیش‌بینی کنید.

بهترین کارهایتان را به اشتراک بگذارید

برای به نمایش گذاشتن کارهایتان از طریق یک مجموعه نمونه کار آنلاین، کمیت پایین تاثیر بیشتری دارد. شما می‌خواهید مشتریانتان بهترین و ایده آل ترین کارهایتان را ببینند. بازدیدکنندگان آنلاین شما ممکن است صبر کمی داشته باشند و وقت کافی برای دیدن حجم زیادی از کارهای شما را نداشته باشند. کارهایی که بیشتر از آنها راضی هستید را در ویترین خود قرار دهید. این کار به شما کمک می کند تا تاثیر خوبی بر روی بازدیدکنندگان بگذارید. مجموعه کار آنلاین شما باید بیانگر بهترین کارهای شما باشد.

فرایند خود را به اشتراک بگذارید

وقتی که بهترین کارهای خود را انتخاب کردید، اجازه دهید بازدیدکنندگانتان مشاهده کنند که آن چگونه ساخته و پرداخته شده است. می توانید مراحل اولیه طراحی خود مثلا یک نقشه راه که شما را در برنامه ریزی پروژه کمک کرده است را به اشتراک بگذارید. اول کار تکمیل شده را نمایش دهید، بعد اجازه دهید بازدید کنندگان تصاویر مراحل کارتان را ببینند، می‌تونید از عکاسی سبک‌بندی شده استفاده کنید به شرط آن که حواس خوانندگان شما را پرت نکند.

از شبکه‌های مجازی استفاده کنید

شبکه های مجازی به بازدید کنندگانتان اجازه می دهند که با شما گفتگو و تعامل کنند. کسانی که به کارهایتان علاقه مند هستند را تشویق کنید که شما را در توئیتر، فیس بوک، لینکدین و یا اینستاگرام دنبال کنند. این کار به شما کمک می کند تا جمعی از افراد شما را دنبال کنند که ممکن است به مشتریان آینده تبدیل شوند.

خودتان را عرضه کنید

چه استعدادهای خلاقانه دیگری دارید؟ اگر شما تصویرگر هستید و علاوه بر آن می‌توانید انیمیشن‌سازی کنید، به بازدیدکنندگانتان اطلاع دهید. چند نمونه در سایت خود قرار دهید تا بتوانید استعدادهای خود را به حداکثر برسانید.

مجموعه نمونه کار خود را پویا نگه دارید

وقتی که یک مجموعه نمونه کار فوق‌العاده طراحی کردید، یادتان باشد که آن را به روز رسانی کنید. اگر کارهایی که انجام می‌دهید را در سایت به روز رسانی کنید توجه بازدیدکنندگانتان را به صورت دائمی حفظ می‌کنید. یادتان باشد سایت خود را وقتی که نوع کار و یا علایقتان عوض می شود به روز رسانی کنید. اگه یک سایت مجموعه نمونه کار ندارید و یا اگر دارید ولی حوصله وقت گذاشتن برای نگهداری و به روز رسانی آن را ندارید ما پیشنهاد می کنیم از قالب ساز RookieUp برای پروژه های اصلی خود استفاده کنید.

اصیل باشید

سایت خود را طراحی کرده و بگذارید خوانندگانتان بدانند که شما محصولی منحصر به فرد را خلق می‌کنید. شاید مدتی طول بکشد تا بدانید که می خواهید چکار کنید، و چگونه به بهترین حالت می‌توانید خود را ارائه کنید، اما برای کپی کردن وسوسه نشوید.

یک سایت منحصر به فرد و شخصی سازی شده خوانندگان را قادر می سازد که با شما تعامل داشته و صمیمیت و وفاداری  ایجاد می کند.

مطمئن شوید که سایت سریع بارگذاری می شود

بازدیدکنندگان آنلاین صبر و تحمل کمی دارند و اگر سایتی سریعا بارگزاری نشود (در کمتر از سه ثانیه) معمولا آن را رها کرده و دنبال گزینه دیگری می روند. هاستی را انتخاب کنید که به صفحه شما اجازه بارگزاری سریع را بدهد. از یک سایت کند اجتناب کنید.

چند نکته دیگر

موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارید. این کار می‌تواند به مشتریانتان کمک کند تا بدانند که از کجا آمده‌اید و بعضی مشتریان ترجیح میدهند با افرادی کار کنند که از یک منطقه زمانی مشترک هستند.

به کد سایت خودتان اعتبار دهید. اگر قرار باشد برای مشتریان سایت بسازید به آنها نشان دهید که سایت خودتان معتبر است.

اگر نمونه کارهای زیادی ندارید، آنچه را که دارید به نمایش گذاشته، و مشتریان را به سمت علایق خود راهنمایی کنید. همچنین می‌توانید با سایر طراحان در قالبی مانند توئیتر ارتباط برقرار کنید.

از یک سبک روایت داستانی در مورد خود و کارتان استفاده کنید. این کار تعامل با خوانندگان و مشتریان بالقوه را ممکن می‌سازد.

سبک و آنچه شما را منحصر به فرد می سازد را توضیح دهید. این کار برای کسانی که در صنعت نبوده ولی پتانسیل این را دارند که از خدمات شما استفاده کنند بسیار مهم است.

یک پیشینه در مورد این که چطور وارد کارتان شدید و انگیزه تان چیست ایجاد کنید. علاقه شما به این کار چگونه شکل گرفت؟

ارتباطاتتان در دنیای خلاقانه را نشان دهید. مشتریان، رسانه ها و ناشرانتان را به اشتراک بگذارید.

قابل دسترسی باشید. بگذارید مشتریانتان بدانند چه کسی هستید و چه سرگرمی ها، علایق و تفریحاتی دارید. این کار یک حس صمیمیت ایجاد کرده و به خوانندگانتان اجازه برقراری ارتباط با شما را می دهد.