طراحی سامانه ارتباط با مشتری(CRM)

امروزه یکی از مهم ترین عناصر پیشرفت یا رکود سازمان ها مشتریان هستند. با داشتن اطلاعات دقیق در مورد نیاز و خواسته مشتریان و مدیریت ارتباط با آن ها میتوانید مشتری را جذب و آنها را نسبت به سازمان وفادار سازید. برای رسیدن به این اهداف، طراحی سامانه ارتباط با مشتریان یکی از دغدغه های اصلی سازمان ها به شمار می رود.

طراحی سامانه ارتباط با مشتری(CRM)

همانطور که از اسم آن مشخص است نرم افزار CRM در ابتدا برای کمک به ایجاد کسب و کار و حفظ روابط با مشتریان جدید و موجود طراحی شده است. با این حال امروزه نرم افزار CRM از یک سیستم مدیریت تماس ساده به یک ابزار قدرتمند تبدیل شده است که به شما امکان مدیریت فروش، بازاریابی، فروش مستقیم (POS)، حسابداری و دیگر انواع داده های عملیاتی را می دهد که همه آنها به راحتی قابل دسترسی هستند.

وفاداری مشتریان در عصر حاضر یکی از ارکان مهم تجارت به شمار می رود زیرا نه تنها در آینده خریدهای دیگری نیز از ما خواهند داشت بلکه افراد دیگری را نیز به این کار ترغیب می کنند. بهترین روش حفظ و ذخیره مشتری ایجاد حس رضایت مندی در آنها و مورد توجه قرار دادن همه جانبه نیازهایشان است تا وفاداری آنها به سازمان بیشتر گردد. با توجه به این موارد باید سیستمی برای جذب و برقراری ارتباط با مشتریان طراحی و پیاده سازی گردد تا موجب حفظ و نگه داری آنها به عنوان سرمایه اصلی سازمان شود. این سیستم باید توانایی مدیریت ارتباط با مشتری را داشته باشد و به سازمان در جلب رضایت مشتری کمک کند. طراحی نرم افزارهای CRM برای سازمان ها این امکان را می دهد تا با سرعت و ضریب اطمینان بالاتر به ورود و نگهداری اطلاعات مشتریان بپردازند و از امکاناتی همچون فکس، ایمیل و پیامک بصورت تکی و یا گروهی برای ارتباط با مشتریان خود استفاده کنند.

یک سیستم CRM می تواند یک نمای کلی از مشتریان را به شما ارائه دهد. شما می توانید همه اطلاعات را در یک مکان ببینید؛ یک داشبورد ساده و قابل تنظیم که می تواند تاریخچه ارتباطات قبلی با مشتری، وضعیت سفارشات خود، مسائل مربوط به خدمات مشتری برجسته و غیره را در اختیار شما قرار دهد. همچنین بازاریابان می توانند از CRM برای درک بهتر کانال فروش یا پیش بینی ساده تر و دقیق تر بازار آینده استفاده کنند.

گرچه راه حل های بسیاری برای این منظور وجود دارد، حسن نرم افزار CRM این است که می تواند این کارها را به صورت خودکار انجام دهد. همچنین می تواند داده ها را از مناطق دیگر کسب و کار شما بدون هیچ کار اضافی ادغام کند. به طور کلی، نرم افزار CRM به شما و تیم های فروشتان این امکان را می دهد که همه ابزار لازم برای رشد کسب و کار خود را با حداقل کار و هزینه، در یک مکان متمرکز کنید.

شما نیاز به یک سیستم مدیریت تماس قوی دارید

نرم افزار CRM برای نگه داشتن اطلاعات از منابع مختلف سازمان یافته است، به طوری که آنها در هر زمان و مکان که به آنها نیاز دارید به راحتی قابل دسترس هستند. برای کسب و کارهای کوچک در حال رشد، ایمیل های سنتی، تلفن همراه و سایر کتاب های آدرس به احتمال زیاد کافی نخواهد بود و این روش ها راه حل های پایدار برای دراز مدت نیست.

اگر شما به دنبال راهی بهتر برای ذخیره و مدیریت اطلاعات مشتری هستید، نرم افزار CRM بهترین راه حل برای کسب و کار شما است. این سرویس به عنوان یک پایگاه اطلاعاتی برای انواع مختلف بینش مشتریان، از جمله اطلاعات تماس، تاریخچه خرید، نحوه مرور وب سایت شما، روش ها و زمان هایی که با شرکت شما ارتباط داشته اند (و دلایل آن)، جمعیت شناسی، منافع، تنظیمات شخصی و غیره عمل می کند. سپس می توانید از این اطلاعات برای تقسیم مشتریان برای اهداف بازاریابی استفاده کنید یا به راحتی مشتریانی که مطابق معیارهای خاصی هستند را جستجو کنید.

علاوه بر این، CRM می تواند به عنوان یک سیستم مدیریت مخاطبین برای مشاغل دیگر مانند فروشندگان، وابستگان، شرکای تجاری و غیره که شما برای تکمیل کسب و کار خود، به آنها تکیه می کنید، عمل کند.

نیازمند طراحی CRM برای مجموعه خود هستید؟

آیا بودجه لازم برای خرید نرم افزار CRM را ندارید؟ شاید مطمئن نیستید که نرم افزار CRM برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر! یا شاید تصمیم به مجهز کردن مجموعه تان به CRM دارید ولی نمی دانید به کدام شرکت طراحی کننده CRM اعتماد کنید؛ کافی است با شرکت ایده آل تماس بگیرید و از مشاوران مجرب این مجموعه راهنمایی بگیرید. شرکت ایده آل با طراحی CRM متناسب با مجموعه شما در کم ترین زمان ممکن و حداقل هزینه، پیوند شما با مشتری هایتان را قوی تر می کند.