طراحی سایت سریع، مقرون به صرفه و مطابق با برنامه کاری

درگیر شدن در پروژه طراحی سایت، صاحبان با تجربه کسب و کار و استارتاپ ها را تا سرحد مرگ می ترساند. همه می دانند که "طراحی سنتی سایت" پر از اشکال و ایراد است، اما برای سالها این تنها گزینه بوده است. فرایند طراحی سنتی زمان زیادی می‌طلبد (ماه ها کار بدون دیدن محصول سپری شده) و معمولا از بودجه پیش بینی شده فراتر می رود (همیشه به مقدار بیشتری سرمایه نیاز دارد).

به علاوه این فرایند بر اساس تعداد زیادی فرضیه بنا می شود، که خود آنها از طریق تجربه ایجاد شده اند.

خبر خوب این است که ما کار خود را به شیوه ای متفاوت انجام می دهیم. ما از این راه راضی هستیم، مشتریانمان راضی هستند و این شیوه شرایط  را به کلی عوض می کند. ما این شیوه را "طراحی مبتنی بر رشد" (GDD) نامیدیم، و این شیوه در حال تصاحب جایگاه خود در فرایند طراحی وب است که روش های سنتی را به کلی کنار می زند.

اطلاعات بیشتر در مورد این که چرا طراحی سنتی سایت رسما منسوخ شده و چگونه جدید ترین و بزرگترین فرایند طراحی مبنی بر رشد عمل می کند و چرا شما باید سرمایه گزاری بعدی در بهینه سازی سایت خود را با این روش نتیجه گرا انجام دهید را در اینجا بخوانید.

طراحی مبتنی بر رشد چگونه عمل می کند

طراحی مبتنی بر رشد ادغام بی نقص طراحی سایت و بازاریابی بوده که عدم وجود آن در فرایند طراحی سنتی شدیدا احساس می شده است. در گذشته، کسب و کار ها مجبور بودند بازاریابی را هنگام ساخت سایت جدید متوقف کنند، چون این فرایند بسیار وقت گیر بود.

اما با طراحی مبتنی بر رشد، شما می توانید سایت خود را طی 30 تا 60 روز ساخته و داده های کاربری مهم را در آن جای داده و به مساله مهم بازاریابی برگردید! این طراحی اینگونه توانسته باتمرکز بر نرخ تبدیل به شهرت برسد.

بگذارید بر عملکرد طراحی مبتنی بر رشد نگاه دقیق تری بیاندازیم.

راه اندازی در زمان کمتر

در حالی که طراحی سنتی پر از ریسک بوده این سوالات نیز پیش می آید که این فرایند چقدر زمانبر است؟ آیا با نیازهای کاربر مطابق است؟ بودجه بیشتری می طلبد؟ طراحی مبتنی بر رشد از این حواشی عبور کرده است.

این فرایند زمان کمی برای راه اندازی می طلبد؛ یک مرحله به اسم "لانچ پد سایت" که بین 40 تا 60 روز زمان می برد سایت شما را بر اساس عوامل مهم و تاثیر گذار راه اندازی کرده و در ادامه و حین کار بر اساس داده ها تنظیم شده و بهبود می یابد.

اما در اینجا ما با یک سایت ناقص سر و کار نداریم. این یک محصول قابل اعتماد و ایده آل بوده که به وسیله آن می توانید بر اساس درک تعامل کاربران به آن متکی شوید تا بتوانید جایی را که در آن نیاز به تلاش بیشتری هست بیابید.

یادگیری و بهبود مداوم

مرحله دیگری از طراحی مبتنی بر رشد " یادگیری و بهبود مداوم" بوده و در واقع این نقطه قوت و قابلیت ویژه آن است. در حالی که طراحی سنتی رویدادی یک باره بوده و تمام می شود، طراحی مبتنی بر رشد یک روش متحرک و سریع است.سایت در چند مرحله و در مدت زمان کمی ساخته می شود. در نتیجه اگر شما در سایت تغییری ایجاد کرده و متوجه شوید که آن تغییر کارایی ندارد، زمان و پول زیادی را در آن سرمایه گذاری نکرده اید.

طراحی مبتنی بر داده ها، نه فرضیات

لازمه طراحی سنتی این است که شما هر دو سه سال یک طراحی جدید برای به روز رسانی محتواهایی که دیگر با اهداف  کسب و کار شما منطبق نیست انجام دهید. اما در عوض طراحی مبتنی بر رشد بهبود عملکرد خود را بر اساس آزمایش و داده های کاربری و نه فرضیات انجام می دهد.

پس اگر بازدیدکنندگان سایت شما در صفحه ای جمع می شوند و یا به عنصر خاصی در سایت علاقه دارند، می‌توانید به صورت مداوم از الگوهای رفتاری آنها مطلع شوید و سایت خود را بر اساس واقعیات مسلم به نحو مناسبی بهبود دهید.

فروش و بازاریابی یکپارچه

این مدل سازگار یکی از مزیت های فوق العاده طراحی مبتنی بر رشد است. این مدل طراحی سایت مزیت فروش و بازاریابی را یکپارچه می سازد و داده های بدست آمده از یادگیری مداوم و بهبود‌سازی می تواند در پیشرفت استراتژی فروش و بازاریابی موثر باشد.

برای مثال با استفاده از روش طراحی مبتنی بر رشد، تیم طراحی قادر هستند تا بخش فروش و بازاریابی را با استفاده از ابزار نقشه برداری  در مورد موضوعات محبوب کاربران آگاه سازند.

این اطلاعات مخصوصا در زمان تولید محتوای وبلاگ، پیشنهاد فروش و خبر نامه ایمیلی کاربرد بسیاری دارد و به تیم بازاریابی اجازه می دهد تا  محتوای خود را بر اساس شخصیت خریدار تولید کند.

در آخر

حال که طراحی مبتنی بر رشد به صحنه آمده است، دلیلی برای رفتن به سمت طراحی سنتی نیست. شما می توانید با بودجه های سر به فلک کشیده ، زمان بندی های طولانی و یک پروژه که کارایی لازم را نداشته و سردرد حاصل از این ها خداحافظی کنید. 

با طرز تفکر قدیمی خود خداحافظی کنید

برای پیشرفت شرکت خود، رسیدن به اهداف کسب و کار و تضمین سود مداوم در طراحی مبتنی بر رشد سایت سرمایه گذاری کنید.