طراحی مبتنی بر رشد چیست؟

طراحی سایت مبتنی بر رشد یک روش جدید طراحی سایت است که:

دردسرهای ناشی از طراحی سنتی سایت مثل ناکارامدی، پرخرج بودن و زمانبر بودن ساخت را ندارد.

برای بهبود طراحی، داده های واقعی کاربر را جمع آوری می کند.

به طور مداوم یادگیری دارد و به جای هر دو یا چهار سال یک بار، ماهیانه بهبود می یابد.

نیروی انسانی و منابع کمتری می طلبد.

به قسمت های دیگر کسب و کار مانند فروش و بازاریابی در مورد بهبود تاکتیک ها و استراتژی ها اطلاع رسانی می کند.

چگونه شرکت شما از طراحی مبتنی بر رشد بهره می‌برد؟

سایت خود را ظرف 30 تا 60 روز راه اندازی کنید. طراحی مجدد سایت‌ها بین سه تا چهار ماه زمان می‌برد، نیازمند پیش پرداخت بوده و رسیدن به هدف مطلوب شما را تضمین نمی کند.

در واقع، یک سوم کسب و کارها از آخرین طراحی مجدد سایت خود ناراضی هستند.

با طراحی مبتنی بر رشد، زمان طراحی سایت کاهش یافته، سریعا راه‌اندازی شده و نتایج را بر اساس روش‌های مانورپذیر، مقرون به صرفه و با زمان کم بهبود می‌بخشد.

این ساختار یک فرایند مبتنی بر داده بوده و برای بهبود مداوم طی 12 ماه و یا بیشتر طراحی شده است به همین دلیل امکان راه اندازی سریع را دارا است.

اولین نسخه سایت کارایی ایده آل برای عرضه خدمات و محصولات شما به بازار را دارد.

در مراحل بعد، با استفاده از داده‌های کاربری صفحه های بیشتری اضافه شده و صفحه‌های جداگانه بر اساس تعامل کاربران با صفحه‌ها و یا بر اساس تغییر بازار بر اساس پیشرفتهای مربوط به سلامت و یا فنآوریهای جدید اصلاح می شوند.

بیایید واقع بین باشیم؛ یک سایت هیچگاه بدون نقص نیست! هر چه زودتر همه بتوانند به این نکته اعتراف کرده و آن را درک کنند بهتر است.

اما تنها راه برای نزدیک شدن به یک سایت بی نقص، جمع آوری داده های واقعی کاربر برای تصمیم گیری های آگاهانه است و برای رسیدن به این امر شما باید چیزی را در اختیار کاربر قرار دهید.

 

یادگیری و بهبود مداوم

طراحی مبتنی بر رشد برای به حداکثر رساندن نتیجه های یادگیری در مورد کاربران ایجاد شده تا کسب و کار شما بتواند به بهترین عملکرد خود برسد. در حالی که شما احتمالات را حذف می کنید، به سنجش مداوم، ساخت فرضیه ها و آزمایش تاثیر آنها بر روی کسب و کارتان می پردازید.

زمانی که وبسایت راه اندازی شد، ما صفحاتی که تاثیر بالایی دارند را دوباره بازدید می کنیم تا محدوده هایی که فرصت بیشتری را ایجاد می کنند شناسایی کنیم و آن‌ها را هر بار با آزمایش دو یا سه صفحه بهبود بخشیم. با استفاده از این راهکار، ما رویکردهای بهتری را اتخاذ کرده و آن‌ها را بر اساس اطلاعات کاربری و نه حدسیات بهبود می بخشیم.

همانطور که جدول پایین نشان می دهد، فرق بین طراحی مبتنی بر رشد و طراحی سنتی بسیار چشمگیر است. و راهکار سنتی در حالی که کارایی کمتری دارد زمان بیشتری صرف می کند و به نتایج بالقوه کمتری می رسد.

مقرون به صرفه بودن

سایت‌های سنتی می توانند میلیو‌ها تومان در طی سه تا چهار ماه بدون تضمین رشد، خرج داشته باشند. این مبلغ می تواند هزینه سنگینی را بر هر شرکتی تحمیل کند.

هزینه ماهیانه یک سایت سنتی نیز می تواند هنگفت و غیر قابل پیش بینی باشد. خرج ماهیانه شما میتواند به طرز غافلگیر کننده ای بالاتر باشد، مبلغ زیاد طی مدت زمان خیلی کمتر، در مقابل مبالغ کمی که طراحی مبتنی بر رشد نیاز دارد.

با طراحی مبتنی بر رشد هزینه را می توان با سرمایه گذاری ماهیانه که مدیریت این سرمایه گذاری مخصوصا برای استارتاپ ها راحت‌تر است مدیریت کرد.

بهترین ویژگی این طراحی این بوده که هر ماه نتایج داده محور مبتنی بر کاربر ارائه می شود. در نتیجه این راهی مقرون به صرفه‌تر و کم هزینه تر به شمار می‌رود.

اگر میخواهید از این مسائل اجتناب کنید طراحی مبتنی بر رشد برای شماست:

سایتی با هزینه پیش پرداخت بالا و بدون تضمین.

زمان تحویل سه تا چهار ماهه.

صرف زمان برای طراحی بدون کارایی.

پرخرج بودن، ناکارآمد بودن و دیرکرد زیاد.

بدون به روز رسانی طراحی یا بهبود کارایی برای دو سال یا بیشتر.

فرایندی که منجر به دریافت یک سایت بهینه شده نمی شود.

این یک فرایند کامل برای هر کسب و کار است و به خصوص برای استارتاپ ها، شرکت های فن آوری و یا سازمان های بهداشتی ضروری است. نیاز های شما منحصر به فرد بوده و طراحی مبتنی بر رشد از عهده این نیازها بر می آید.