چرا مردم از سئو می ترسند؟

اگر شما صاحب یک کسب و کار نوپا هستید با اطمینان می توانیم بگوییم که حداقل یک نفع را به شما پیشنهاد داده است که سئو(بهینه سازی موتور جستجو) را یاد بگیرید و برای کسب و کار خود استراتژی داشته باشید. افراد با شنیدن این حرف قبل از هر کاری کسب و کار و خدمات سئو را در اینترنت سرچ می کنند.

در ابتدا  باید یک سایت داشته باشید، در ادامه باید کمی کار کرد تا وب سایت شما در موتورهای جستجو دیده شود. مدتی زمان سپری می شود. شاید سفارش طراحی یک سایت معمولی را از طراح های سایت داشته باشید. شاید از قالب های آماده استفاده کنید و وب سایت کسب و کار خود را راه اندازی کنید

اما می بینید که هیچ اتفاقی نمی افتد!

با آن همه تلاش وب سایت شما هنوز هم بهینه نیست. شما می دانید که وب سایتتان بهینه نیست، ولی دوست ندارید که درگیر مسائل مربوط به سئو شوید. هر چیزی که در مورد سئو شنیده اید تا حدودی درست است؛ برای مثال بهینه سازی موتور های جستجو زمان زیادی می برد؛ کارهای فنی بخصوصی رو نیاز دارد؛ نمی توان نتایج مهمی را تضمین کرد و…

اغلب کسب و کارهای نوپا این گونه فکر می کنند و بسیاری از آن ها می دانند که این کار چقدر ضروری است، اما باز هم به استفاده از خدمات سئو و استخدام سئوکار اقدام نمی کنند.

بیایید جنبه هایی از سئو که برای تازه کارها قابل پذیرش نیست را بهتر بشناسیم.

1-سئو یک فرمول جادویی نیست

اگر فکر می کنید سئو یک نوشته جادویی برای موفقیت سریع در اینترنت و کسب سود است، مطمئنا با این طرز فکر ناامید و بیزار می شوید. سئو برای سود آوری کسب و کار شما بسیار مفید است، ولی مدت زمانی باید بگذرد تا از سرمایه گذاری خود سود داشته باشید.

در کسب و کار هرگونه سرمایه گذاری باید حساب شده باشد. اگر سئو برای رشد کسب و کار شما مفید نبود می توانید کنار بگذارید. چون نرخ بازگشت سرمایه از سئو خیلی دیر اتفاق می افتد. به همین سبب بیشتر کسب و کار ها آن را در اولویت های بعدتر خود قرار می دهند.

آن هایی که تازه کار هستند و برای سئو انرژی و سرمایه زیادی خرج می کنند، گاها به علت کم بودن و نبودن نتایج مثبت ناکام می مانند. این اتفاق باعث می شود بیشتر صاحبان کسب و کار به کارکرد سئو بی میل باشند.

اگر استراتژی درست باشد گرچه زمانی زیادی می برد تا پیشرفت کنید، ولی همیشه نتایج مثبتی  را در پی خواهد داشت. سئو یک استراتژی با ارزشی برای کسب و کار هاست که نباید بی توجهی کرد. صبور باشید و به دنبال فرایند منطقی باشید و انتظار جادو نداشته باشید.

سئو (بهینه سازی موتور های جستجو) زمان زیادی می برد تا نتیجه دهد

افرادی که تازه وارد حوزه سئو می شوند، فکر می کنند که سئو یک نوع بازاریابی آنلاین پیچیده و زمان بر است. در حالیکه وقتی می خواهیم وب سایتمان را بهینه سازی کنیم فاکتور های زیادی دخیل هست که نیاز نیست همه ی آن ها در یک زمان انجام شود.

شبیه به نکته ی اولی که گفتیم؛ افرادی هستند که تازه با سئو آشنا می شوند. ذاتا کار سئو وقت گیر، هزینه بر و زمان بره، وقتی که این فاکتور ها برای سئوکار ها مشخص می شود آن ها این کار را بیهوده تلقی می کنند. ولی ما می گوییم صبور باشید.

برای کسب و کار هایی که گرفتار کار و کاسبی خود هستند دو گزینه پیشرو داریم:

اولین گزینه این است که تمام مسئولیت های سئو وب سایت خود را به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ محول کنند. اگر زمان و انرژی کافی برای سئوی سایت خود ندارید باید آن را به یک شرکت سئو بسپارید. در این زمانی که برنده شدید(صرفه جویی در زمان) می توانید به مدیریت کسب و کار خود برسید. در این اثنا شرکت سئو می تواند کمپین های آنلاین شما را نیز مدیریت کند.

گزینه دوم اینه که فعالیت های مربوط به سئو (بهینه سازی موتور های جستجو) را خودتون به عهده بگیرید. به تدریج روی این بخش از دیجیتال مارکتینگ کار کنید . با این کار در پول و هزینه های خود صرفه جویی می کنید و نتیجتا سئو هم یاد می گیرید، ولی فرایندی طولانی مدت و سخت را سپری خواهید کرد.

سئو خیلی فنی است

خیلی از استارت اپ ها که تازه با سئو آشنا شده اند سئو را یک فرایند خیلی پیچیده، تکنیکی و فنی تلقی می کنند. آن ها معتقدند که سئو را تنها توسعه دهنده های وب  انجام می دهند و خود را برای سئوکاری مناسب نمی بینند و حتی جرئت یادگیری آن را به خود نمی دهند.

برخی از معیار های سئو را همه می توانند انجام دهند. در حقیقت به مهارت های فنی و تکنیکی نیاز ندارید. فعالیت های عمومی سئو خیلی ساده هستند و تنها با آموزش چند ساعته می توان آن ها را  فراگرفت. وقتی که کسب و کار شما نوپا هست، تنها کافی است برخی از کار های ساده و اولیه مربوط به سئو را انجام دهید.

با این حال بسیاری از کار های تکنیکی و فنی هم هست که سئوکار ها انجام می دهند. شاید کسب و کار های نوپا در مورد جزئیات کار سئوکار ها نگرانی هایی داشته باشند. ما پیشنهاد می کنیم که به خود نگرانی راه ندهید. نگرانی ها و چالش های خود را با سئوکاران مطرح کنید، آژانس های معتبر سئو، شما را در جریان کار های فنی سئو قرار می دهند.

مجازات و جریمه ها

اگر کار سئوی سایتتان را خودتان انجام  می دهید، حتما از جریمه ها و مجازات گوگل شنیده اید. جریمه های احتمالی زیادی وجود دارد که با بی دقتی ممکن است گریبان گیر شما شود. اگر سئو را خودتان انجام دهید با مطالعه چند روش خطاناپذیر را خواهید آموخت که برای رنک شدن مفیدند. اما در این میان برخی از روش های سئو وجود دارند که گوگل کاملا با آن مخالف است.

ما می دانیم که شما ممکن است به سبب این حقایق نگران باشید، ولی اجرای استراتژی های درست سئو هرگز آسیب نخواهد زد. از این رو بسیاری از کسب و کار های نوپا به آژانس های سئو مراجعه می کنند. از آن جایی که شرکت های سئو تجارب بسیاری در حوزه سئو دارند، سئوی خوب را از سئوی بد می شناسند و کارشان مطمئن و اثربخش است.

 

ممکن است برند یک کسب وکار تقلبی به نظر برسد

کسب و کار هایی هستند که یک طرز تفکر غیر منطقی دارند. آن ها معتقدند انجام استراتژِی های سئو کسب و کار آن ها را منفی جلوه دهد. با اینکه از نتیجه ها و ثمرات سئو آگاهند ولی به انجام آن بی میل هستند.

با این که در گذشته مثلا در دهه های 70 در ایران سئو بیشتر با جنبه منفی شناخته شد، اما الان دیگر یک روش سریع، تقلبی و … نیست. سئو باعث می شود اطلاعات ارزشمندی در اختیار کاربران اینترنت قرار بگیرد. الان دیگر امان حقه زدن موتور های جستجو وجود ندارد. تکینک های فنی گذشته همه کنار گذاشته شده است.

 

غیر از مشتری های بلقوه بدست آوردن ترافیک بازدید

یکی از جنبه هایی از سئو که راجع به آن بیشتر حرف می زنند کلیدواژه هاست. جستجوی کلیدواژه هدف یکی از تاکتیک هایی است که بلافاصله همگام با سئو شروع می شود. وقتی این کار را خودتان انجام دهید در صفحه نتایج گوگل با تعداد کثیری از کلیدواژه های مرتبط روبه رو می شوید که شما را آشفته می کند، از نتایج بلقوه هم ناامید می شوید.

 

چگونه تصمیم می گیرید که کدام یک از کلیدواژه باید در استراتژی سئوی شما باشد؟

مطالعه آمارکلیدواژه ها با برنامه هایی مثل (google analytics) یا بررسی جستجو هایی که منجر به خرید می شود به شما یک ایده ی کلی در استراتژی هایتان خواهد داد. شما براحتی متوجه می شوید در کدام یک از کلیدواژه ها رنک هستید و بازدید کننده بیشتر کدام کلیدواژه ها را جستجو می کنند. حتی می توانید با معیار هایی مثل سختی کلیدواژه، کلیدواژه های مرتبط تغییراتی در استراتژی سئو خود داشته باشید.

هرچقدر بیشتر در نتایج و آمار وب سایت خود مطالعه داشته باشید؛ بیشتر و بهتر می توانید عمل کنید. براحتی می توانید بازدید ها را هدایت کنید و مشتری های بلقوه را به مشتری های واقعی تبدیل کنید.

پیچیدگی سئو

وقتی همه فاکتور های مربوط به رنک شدن بهتر را بدانید خوش حال می شوید. ولی وقتی باخبر می شوید که گوگل برای رنک کردن بیش از 200 فاکتور را در نظر می گیرد کمی جا می زنید. برخی می گویند این عدد 200 صرفا رُوند شده است و تعداد این فاکتور ها بیش از 200 مورد است.

چگونه می توان همه این فاکتور را رعایت کرد؟ پیچیدگی های آشکار موجود به اندازه کافی زیاد است که هر کسب و کار را از انجام آن بترساند. چرا که بیشتر کسب و کار ها وقت و انرژی کافی برای انجام آن دارند.

برخی از کسب و کار های نوپا کار را خودشان انجام می دهند و به چند فاکتور موثر بسنده می کنند. شروع خوبی است؛ این کار سودمند و نتیجه بخش است ولی هرگز مثل یک سئوی همه جانبه نخواهد بود.

برای کسب و کار های ثروتمند که به بازاریابی الکترونیک خرج می کنند، همه این پیچیدگی ها ساده می شود. ولی کسب و کار های نوپا که تازه کارشان را شروع کردند می توانند به تدریج بر تعداد فاکتور های موثر بیافزایند. این اقدامات جزئی و کم حجم درسته در کوتاه مدت سودی نخواهد داشت ولی به مرور زمان ترافیک بازدید و پایه های داشتن مشتری را بنیان گذاری می کند.

سرمایه گذاری نکردن، وقت صرف نکردن و انرژِی نگذاشتن شما برای سئو (بهینه سازی موتور های جستجو)، قابل درک است. اگر شما در حوزه سئو تازه وارد شدید؛ این ترس ها طبیعی است. دانستن نتایج حاصل از سئو می تواند به این ترس های شما پایان دهد.

سئو زمان، انرژِی و سرمایه زیادی را طلب می کند. ترس مربوط به پیچیدگی، تکنیکی بودن، تقلبی بودن و وجود جریمه های احتمالی از طرف گوگل برخی از بدفهمی هایی است که افراد تازه وارد سئو با آن روبه رو هستند. اگر درباره سئو مطالعه کنید و اطلاعات خود را بیشتر کنید، به راحتی و با اعتماد به نفس می توانید استراتژی های سئوی خود را طراحی کنید و به راحتی با آژانس های سئو همکاری کنید.

بهینه سازی موتور های جستجو یا سئو امروز یکی از بخش های اصلی بازاریابی الکترونیک است