چگونه محتوایی مناسب سئو و بهینه سازی بنویسیم؟

چگونه می توان محتوایی نوشت که هم برای کاربر ها مناسب باشد و هم برای موتور های جستجو؟ موتور های جستجو هر مطلبی که در سایت های مختلف قرار داده می شود را با استفاده از ربات های مخصوص بررسی می کنند تا بتوانند بهترین و مناسب ترین سایت ها را برای کسانی که در اینترنت جستجو می کنند رتبه بندی کنند. رقابت بین سایت ها بر سر سئو است. چگونه محتوایی مناسب سئو و بهینه سازی بنویسیم؟

محتوایی که نوشته اید یکتاست؟

اینکه می گوییم محتوای شما یکتا باشد این نیست که حتما یک مطلب کاملا جدید را بیان کند که در سایت های دیگر وجود نداشته باشد. منظور این است که مطلب شما دقیقا کپی برداری از سایت های دیگر نباشد. موتور های جستجو مطلبی که از سایت های دیگر کپی شده باشد را شناسایی می کنند و سایت متقلب را جریمه می کنند تا نتواند برای مدتی در نتایج جستجو ها نمایش داده شود.

 

گوگل سایت هایی را می پسندد که صفحات و مطالبی داشته باشند که نیاز بازدید کننده ها را پاسخ دهد. پس همیشه در نظر داشته باشید که بازدید کننده های شما چه می خواهند. گوگل در شناسایی سایت هایی که از منابع دیگر کپی برداری کرده اند بسیار حرفه ای است.

لینک دادن به منبع دردی را دوا نمی کند

برخی از افراد این کار را می کنند، از یک منبع متنی را کپی می کنند و در سایت خودشان با لینک دادن به منبع آن را منتشر می کنند. شاید این کار اخلاقا درست باشد اما باز هم برای گوگل مطلب کپی شده تلقی می شود. چون متن ها شباهت زیادی دارند.

عنوان پست های خود را به درستی انتخاب کنید

محتوایی که عنوان مناسب سئو و بهینه سازی داشته باشد باعث می شود:

  • موتور های جستجو بدانند که مطلب درباره ی چیست؛
  • بازدید کننده ها می توانند مطمئن شوند که این مطلب برای آن ها مناسب است.

خوب برای اینکار باید بتوانید سئو و بهینه سازی را به خوبی انجام دهید؛ بررسی کنید افراد برای کلیدواژه ای که در نظر دارید چه چیزی را در گوگل جستجو می کنند. برای مثال اگر میخواهید مطلبی درباره ی سئو و بهینه سازی بنویسید عنوان " چگونه محتوایی مناسب سئو و بهینه سازی بنویسیم؟" می تواند مفید باشد. بیشتر سعی کنید از جملات سوالی در عنوان های خود استفاده کنید. استفاده از کلمه ی کلیدی اصلی در عنوان نیز خیلی مفید است.

به بخش معرفی خود دقت کنید

در ابتدای هر مطلب و صفحه اغلب پاراگراف اول بخش معرفی ادامه ی مطلب است. گوگل و سایر موتور های جستجو می خواهند خیلی سریع بدانند که این مطلب شما درباره ی چیست و اطلاعات لازم را ثبت کنند. به همین دلیل به قسمت معرفی خودتان دقت کنید و به بهترین روش آن را بنویسید. اینکه از کلمه ی کلیدی اصلی در این قسمت استفاده کنید نیز به همین دلیل بود. شما باید در همین بخش نظر بازدیدکننده را نیز جلب کنید و او را ترغیب کنید که به خواندن ادامه بدهد. میزان زمانی که هر شخص در صفحه های شما سپری می کند نیز در سئو و بهینه سازی تاثیر دارد.

بدنه ی متن خود را نیز فراموش نکنید

در قسمت های بالایی اشاره کردیم که در نوشتن عنوان و قسمت اولیه ی مطلب دقت کنید، اما نباید بدنه ی مطلبی که می نویسید را نیز فراموش کنید. باید از کلمه های کلیدی خود بصورت کاملا طبیعی و مناسب در بدنه ی متن خود نیز استفاده کنید. نباید از کلیدواژه ی خود بیش از حد در متن استفاده کنید، این کار باعث می شود که  هم کسی که مطلب را می خواند از خواندن مطلب شما لذت نبرد و همچنین گوگل نیز امتیاز کمی به مطلب شما بدهد.

تقسیم بندی بدنه به عنوان های فرعی می تواند به شما در نوشتن آن کمک کند، اگر از کلیدواژه در این عنوان های فرعی نیز استفاده کنید عالی می شود. اما باز هم دقت داشته باشید که بیش از اندازه از آن استفاده نکنید که بهینه سازی شما نتیجه ی عکس خواهد داد.

لینک دهی داخلی داشته باشید

مطلبی که می نویسید حتما با سایر مطالب یا بخش های سایتتان ارتباط دارد، در این مواقع به آن بخش ها لینک بدهید، به این کار لینک دهی داخلی گفته می شود. این کار هم برای سئو و بهینه سازی مفید است و هم اینکه به بازدید کننده ها کمک می کند تا بخش های دیگر سایت شما را ببینند و مطالب مرتبط را بخوانند.

از عکس ها استفاده کنید

استفاده از عکس ها باعث می شود که خواننده ی مطلب از خواندن آن خسته نشود و موتور های جستجو نیز بهتر بدانند که صفحه ی شما درباره ی چیست و رتبه ی بهتری به سایت شما بدهند. در زیر عکس ها هم توضیحات خلاصه و کوتاهی بدهید تا افراد بدانند که عکس درباره ی چیست. اندازه ی عکس ها را هم خیلی بزرگ نکنید تا در بالا آمدن صفحه چندان مشکلی نباشد.

با رعایت نکات بالا می توانید بخشی از سئو و بهینه سازی را برای سایت خود انجام دهید. زمینه ی سئو و بهینه سازی سایت تقریبا پیجیده است و نیاز به افراد متخصصی است که به شما در این زمینه کمک کنند. شما می توانید مشاوره های لازم را از سایت ایده آل دریافت کنید.