چگونه محتوای سئوپسند تولید کنیم؟

 تولید محتوای خوب مهم است اما اگر می‌خواهید از طریق آن به مخاطبان زیادی دست یابید این محتوا باید رتبه بالایی در نتایج جستجو به دست آورد. در این مطلب، قصد داریم نحوه تولید محتوای سئوپسند را  توضیح دهیم.

هنگام تولید محتوای جدید کیفیت بسیار مهم است اما این سئوی (seo) سایت است که تلاش‌های شما برای رسیدن به مخاطبان هدف را به ثمر می‌رساند. محتوای سئوپسند باید قابل درک بوده و زمان زیادی از مخاطب نگیرد. افزون بر این باید بدانید چگونه سئوی داخلی سایت و محتوا در کنارهم نتیجه می‌دهند.

در زیر به شما یاد می‌دهیم که چگونه محتوایی تولید کنید که هر دوی مخاطبان و موتورهای جستجو از آن لذت ببرند.

 

 محتوای جدید و اصیل تولید کنید

 هیچ چیزی جز تولید محتوای معتبر و اصیل باعث دیده شدن محتوا و جذب مخاطب نمی‌شود. حتی اگر شما یک ایده از منبع‌های مختلف به دست آورید هنوز هم ارائه دیدگاه منحصر به فردی که بر ارزش یک موضوع خاص بیفزاید بر عهده شما است.

 Copyscapeیک جستجوگر سرقت ادبی است که می‌تواند به شما کمک کند اصالت محتوای سایت خود را بررسی کنید. محتوای تکراری و با حجم زیاد مورد توجه موتورهای جستجو قرار نمی‌گیرد و نمی‌توانید رتبه بالایی در SERP به دست آورید.

 

 عنوان را بهینه‌سازی کنید

 عنوان محتوای شما در میان اولین چیزهایی است که کاربران هنگام جستجو می‌بینند.  به همین دلیل بهینه‌سازی عنوان‌ها  مهم است و بهتر است تغییرات را تا زمانی  انجام دهید که بهترین عنوان را بیابید.

استفاده از کلمه کلیدی اصلی در عنوان و زیرعنوان‌ها ایده خوبی است اما سعی نکنید خیلی زیاد آن را در عنوان‌ها بگنجانید. کلمات قوی را به کار ببرید و از افزونه برای کسب یک نتیجه واضح و جذاب جلوگیری کنید.  یک عنوان 55 تا 60 حرفی انتخاب کنید چون این چیزی است که گوگل روی SERP نمایش می‌دهد. همچنین، مطمئن شوید که نشانی اینترنتی شما متناسب و مربوط به عنوان است و از  یک زنجیره از اعداد که تنها آن را پیچیده تر می‌سازند استفاده نکنید.

 

 روی ساختار تمرکز کنید

نه تنها محتوا بلکه ساختار آن به موتورهای جستجو کمک می‌کند انتخاب کنند کدامیک از نتایج را در صفحه اول به نمایش بگذارند. بنابراین، یک ساختار مشخص دارای عنوان و پاراگراف‌ها که خواندن را تسهیل می‌کند از دیدگاه کاربر و همچنین از دیدگاه موتور جستجو بهتر است. عنوان‌ها همچنین به موتورهای جستجو کمک می‌کنند یک دید کلی از مطالب شما به دست آورند. به همین دلیل است که توجه به کلمه کلیدی اصلی مفید است. چه از ساختار H1 تا H2پیروی کنید و یاعنوان‌های H2 و H3را در جاهای مناسب در کل متن اضافه کنید. ساختار منسجم در بخش‌های مختلف محتوا بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد.

 

از کلمات کلیدی استفاده کنید

این روزها، کلمات کلیدی دیگر مثل گذشته به عنوان اولین سیگنالی که نشان می دهد محتوای شما درباره چه چیزی است استفاده نمی‌شوند اما آنها هنوز هم برای بدست آوردن دید کلی از موضوعی که روی آن تمرکز کرده‌اید مفید هستند.  جستجوی کلمات کلیدی هنگامی که در تلاش برای انتخاب جالب ترین موضوعات برای مخاطبان خود  هستید هنوز هم سودمند است. کلمات کلیدی بخشی از محتوای شما هستند البته لازم است در متن و با توازن مناسب اضافه شوند. نیازی نیست کیفیت محتوای خود را فدای گنجاندن کلمات کلیدی بیشتر کنید چون تعداد زیاد کلمات کلیدی نتیجه‌ای برخلاف آنچه می‌خواهید در پی داشته باشد.

 

قابلیت خوانایی را افزایش دهید

خوانایی محتوا به معنی سادگی زبان آن، نبود اشتباهات دستوری و یا نحوی و ساختار جمله است. آزمون‌های خوانایی آنلاین این امکان را به شما می‌دهد از "سن خواندن" کسی که باید محتوای شما را بفهمد اطلاع کسب کنید و آن‌ها به عوامل زیر وابسته هستند:

 • طول جمله

 • تعداد هجا در کلمات

 • فراوانی وجه مجهول بستگی دارند.

اگر بخواهید طیف گسترده‌ای از مخاطبان را به دست آورید با این فرمول‌های مختلف خوانایی متن، می‌توانید دیدگاه‌های ارزشمندی درباره نوشته خود به دست آورید و آن را به محتوایی مفیدتر تبدیل کنید.آیا محتوایتان برای مخاطبان هدف مناسب است؟

 

لینک‌های داخلی و خارجی را بگنجانید

 لینک داخلی می تواند به شما کمک کند قدرت و تخصص خود در یک زمینه خاص را با ایجاد یک زنجیره منطقی از پست‌ها اثبات کنید. این کار ممکن است به تولید انواع محتوا و مطالب بینجامد که ارزش فراوان دارند و موتورهای جستجو راحت‌تر می‌فهمند موضوعات کلیدی شما چیست.

لینک‌های خروجی یا خارجی نشان می دهد که شما درباره موضوعاتی که مطلب می‌نویسید اطلاعات و آگاهی خوبی دارید، به حدی که شما آماده استفاده از منابع بیشتر برای پشتیبانی از محتوای خود هستید. به منابع معتبر لینک دهید چون این لینک‌ها اعتبار بیشتری دارند. از لینک‌دهی داخلی و خارجی زیاد اجتناب کنید چرا که ممکن است نتایج معکوسی به دست آورید. اطمینان حاصل کنید که هر لینک به هدف محتوای شما کمک می‌کند.

 

تصاویر را بهینه‌سازی کنید

 بهینه سازی تصاویر یک فرصت دیگری است که محتوای شما در نتایج جستجو و این بار در جستجوی تصویر به نمایش درآید. از آنجا که محتوای بصری هر روز بیشتر و بیشتر اهمیت می‌یابد آن را نمی‌توان از سئو حذف کرد. خوشبختانه بهینه‌سازی تصاویر زمان‌بر نیست. تمام کاری که باید انجام دهید این است که چند نکته زیر را به خاطر بسپارید:

 همیشه نام فایل مربوطه را نگه دارید.

 • به اندازه تصویر دقت کنید چون بر سرعت صفحه تاثیر می گذارد

 • فراموش نکنید که متن جایگزین یا عنوان را به تصویر خود اضافه کنید.

 • هنگام نامگذاری تصاویر مانند  یک کاربر بیندیشید

 • روی تصاویر با کیفیت و خاص تمرکز کنید.

 

 تمرکز را روی کاربران بگذارید

 در هنگام نوشتن هر بخش از محتوا باید کاربر را در ذهن به خاطر بسپارید. این موضوع در زمینه سئو مهم است. شما نمی‌توانید بدون شناخت مخاطبان خود بخش بعدی محتوا را بنویسید و یا جستجوی کلمه کلیدی را انجام دهید. مخاطبان چه انتظاری از  شما دارند؟ چگونه می‌توانید تجربه کاربر را بهبود بخشید؟. آیا سایت شما محتوای شما را تضعیف می‌کند؟ تمام سوالات فوق را می توان با توجه دقیق‌تر به سایت، مطالب و مخاطبان هدف پاسخ داد.

 گوگل به  صفحاتی که بر تجربه کاربر تمرکز می‌کنند امتیاز می‌دهد بنابراین هرگز قدرت کاربر را دست کم نگیرید.

 در نهایت اگر می خواهید محتوای سئوپسند ایجاد کنید چند چیز را باید به خاطر بسپارید:

 • بر هدف کاربر تمرکز کنید

 • محتوای معتبر داشته باشید

 • از  بهترین عنوان‌ها برای محتوای خود استفاده کنید.

 • به ساختار محتوا توجه کنید

 •  در محتوا از کلمات کلیدی به نحوی منطقی استفاده کنید

 • محتوا را ویرایش و به خوانایی متن توجه کنید

• از لینک داخلی و خارجی برای کسب اعتبار و ارزش بیشتر بهره ببرید

 •  تمام تصاویر خود را بهینه سازی کنید و فرصت‌های جدید رتبه بندی در موتور جستجو را از دست ندهید

تیم حرفه ای ایده آل وبساز در تهیه این مطالب و بهینه سازی آن همراه شماستتولید محتوا