چگونه یک طراحی سایت حرفه ای داشته باشیم؟

استفاده از اینترنت بشدت در حال افزایش است و افرادی که از این سرویس جهانی استفاده می کنند هر لحظه بیشتر و بیشتر می شوند. اما کسی که به اینترنت وصل می شود و در یکی از موتور های جستجو مطلبی را سرچ می کند به دنبال چیست؟ استفاده از خدمات و یا دریافت اطلاعات درباره ی موضوعی خاص، خوب معلوم است که برای هر کدام از این نیاز ها نیز صدها و یا شاید میلیون ها وب سایت وجود دارد. افراد به سایت هایی مراجعه می کنند که برتر از بقیه باشند، اینجا جایی است که طراحی سایت حرفه ای باعث موفقیت می شود. در ادامه به بررسی اینکه چگونه یک طراحی سایت حرفه ای داشته باشیم می پردازیم.

1- کپی نکنید و کپی را قبول نکنید

همیشه کسانی که متفاوت هستند دیده می شوند. زمانی که کلمه ای را جستجو می کنید می بینید که میلیون ها نتیجه برای شما ظاهر می شود. بیشتر این سایت ها در برنامه نویسی خود کپی برداری کرده اند. اما سایت هایی موفق هستند و مورد پسند واقع می شوند که کپی نکرده باشند، خودشان ایده های نو و خلاقانه ای داشته اند و آن ها را عملی کرده اند. اگر خودتان می خواهید طراحی وب سایت حرفه ای داشته باشید پس از سایت های دیگر کپی نکنید. اگر هم قرار است کس دیگری طراحی سایت را برای شما انجام دهد پس کسی را پیدا کنید که در پایان کار خوبی تحویل شما می دهد.

2- موفقیت را برای خودتان ترسیم کنید 

از همان ابتدا موفقیت سایت را برای خودتان معنا کنید. یعنی قبل از طراحی وب سایت بگویید که سایت شما در آینده به چه نقطه ای باید برسد تا بگویید که در کار خود موفق شده اید. کسانی که از سایت بازدید می کنند چه انتظاراتی خواهند داشت؟ در طراحی وب سایت حتما این کار را انجام دهید تا بدانید که دقیقا چه می خواهید.

3- تایپوگرافی خود را مشخص کنید

مطالبی که در سایت نوشته می شوند و همچنین نوشته های منو های مختلف سایت را در نظر داشته باشید. بهتر است بیش از دو نوع شکل فونت در سایت نداشته باشید، و از اندازه هایی استفاده کنید که خواندن آن ها برای کسی که از سایت بازدید می کند آسان باشد. البته این کار به کاربری سایت نیز بستگی دار. اگر سایت قرار است یک سایت خبری یا فروشگاه باشد بهتر است موارد بالا رعایت شود. اما اگر سایت قرار است یک سایت مطالب طنز و سرگرمی باشد شاید تنوع در فونت ها بهتر جواب بدهد. 

4- رنگ های مناسب را انتخاب کنید

رنگ وب سایت نیز از موارد مهمی است که بازدید کننده ی سایت با آن سر و کار دارد. اگر برای سایت خود لوگویی انتخاب کرده اید بهتر است رنگ کلی سایت هم همان رنگ هایی باشد که در لوگو استفاده شده است. اینگونه سایت شما هویت خاص و البته مخصوص خود را دارد.

5- هر بخش را به بهترین نحو ممکن طراحی کنید

در طراحی وبسایت باید تک تک بخش های یک سایت طراحی شوند. حتی آیکون های ریزی که در انتهای صفحه ی اول قرار می گیرند نیز باید با دقت طراحی شوند. طراحانی که به یک طراحی سایت حرفه ای فکر می کنند باید هر بخش سایت را به گونه ای طراحی کنند که بهترین در نوع خودش باشد. فکر کنید دکمه ی جستجویی که می خواهید برای سایت طراحی کنید را باید در یک مسابقه شرکت دهید تا با سایر دکمه های جستجو رقابت کند، آیا برنده خواهید شد؟

6- همه چیز باید کاملا واضح باشد

ارائه و به نمایش گداشتن یک پروژه ی خوب به اندازه ی خوب درست کردن آن مهم است. اگر نتوانید ایده های خود را به خوبی نمایش دهید و سایت برای بقیه چندان مفهومی نداشته باشد، پروژه ی شما توسط بقیه رد می شود. شاید چیزی که برای شما کاملا واضح است برای نفر دیگر بی مفهوم باشد.

افراد حرفه ای به خدمات حرفه ای نیز نیاز دارند. ما در شرکت ایده آل با کمک گرفتن از افراد متخصص سعی داریم که بهترین طراحی سایت ها را انجام داده و تمام نیازمندی های مشتری های حرفه ای خود را برآورده کنیم. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید