۱۴ ایده برای کسب و کار اینترنتی

تعریف کسب و کار اینترنتی(digital marketing) :

منظور از کسب و کار اینترنتی  کاربرد و استفاده از اینترنت وسیستم های اطلاع رسانی و اطلاعاتی برای رونق کسب و کار و پیشرفت و تقویت در زمینه کاری شما میباشد تا شما به راحتی خدمات و محصولات خود را به مشتریان و مخاطبان خود معرفی کنید.

مزایای کسب و کار اینترنتی :

  • یکی از مزایای کسب و کار اینترنتی این است که شما میتوانید به راحتی کسب و کار خود را به 190 کشور جهان معرفی کنید و به راحتی مطرح شوید بدون اینکه هزینه ای را پرداخت کرده باشید.این در صورتی است که در روش های قدیمی باید هزینه های زیادی برای خرید و یا اجاره برای محل کسب و کار و خدمات پرداخت می کردید و این در محدوده مکانی کمی قرار داشت و شما محدود به همان مکان بودید
  • از دیگر مزایای کسب و کار اینترنتی میتوان به بازه زمانی اشاره کرد در این کسب و کار محدودیت زمانی وجود ندارد و شما میتوانید در هر بازه زمانی در 24 ساعت محصول و خدماتتان را به مشتریانتان ارائه کنید.
  • در کسب و کار اینترنتی به روش قدیمی هزینه ها خیلی زیاد و سرسام آور بود ولی در این کسب و کار دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای تهیه میز،صندلی ،پرسنل و... و دیگر هزینه های اضافی نیست .در کسب و کار اینترنتی هزینه های تبلیغات نیز بسیار کاهش می یابد.
  • امروزه با پیشرفت در دنیای مجازی و افزایش سرعت انجام کار ها به راحتی میتوانید کالا و خدماتتان را خیلی سریعتر از قبل به دست مشتری برسانید و همچنین اطلاع رسانی نیز با سرعت بالاتری انجام میشود و خیلی از کارها به صورت خودکار انجام میشنود.
  •  به علت حذف واسطه ها می توانید قیمت محصولات کاهش دهید و همینطور سود بیشتری کنید.


14 ایده برای کسب درآمد از اینترنت

ا. مشاور سئو

این مساله همیشه وجود داشته که صاحبان شرکت های بزرگ هیچ وقت متوجه نیستند که بهینه سازی برای موتور های جستجو چقدراهمیت زیادی دارد و میتواند به کسب و کارشان رونق ببخشد. پس سعی کنید تا این کار را به شرکت های بزرگ آموزش دهید تا آنها نیز بتوانند فضای وب گاهشان را به فنون سئو مجهز کنند.شما میتوانید از مهارت های خود در زمینه بهینه سازی برای سئو بهره بگیرد و به صاحبان کسب و کارهای مختلف نشان دهید که چگونه میتوانند به راحتی و درستی اطلاعات مربوط به وب گاه هشان را مطالعه کنند و به طرز صحیح از آن استفاده کنند و همچین یاد میگیرند که چگونه از کلمات کلیدی  وب گاهشان و همچنین ساختار محتوا ، ترافیک وب گاهشان را افزایش دهند.

 ۲. مربی‌گری کسب و کار

یکی دیگر از راه های پر در آمد کسب و کار اینترنتی مربی گری میباشد. اگر شما از آن دسته افراد هستید که در کسب و کار خود مهارت دارید پس چرا  سعی نمی کنید کسب و کاری راه اندازه کنید تا راه های موفقیت در کسب و کارتان را به کارآفرینان  نیز آموزش دهید.شما به راحتی میتوانید تا با آموزش های مفید خود به آنها کمک کنید تا کسب و کار جدید خود را به خوبی و با مهارت آغاز کنند و به کارآفرینان با تجربه نیز میتوانید کمک کنید تا در بازار کسب و کار امروزی باشند و و از بازار عقب نمانند.همچنین میتوانید تا به راحتی مقالات کوتاهی از مهارت های خود تهیه کنید و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و از این طریق برای خود مشتری های زیادی جذب کنید .

۳. خرده‌فروشی اقلام خاص

سعی کنید تا کسب و کار خود را عملیاتی کنید این امر زمانی میسر میشود که شما بتوانید تا فروشگاه هایی را اداره کنید که اقلام خاصی در آن به فروش میرسد که این خود مستلزم دانش خاصی میباشد.با این دانش خاص شما میتوانید یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید و به تمام مشتریان و مخاطبانی که به دنبال یک کالای خاص میگردند دسترسی پیدا کنید. چرا که برای هر چیزی یک مخاطب خاص وجود دارد خواه این لوازم برای ساخت خانه های عروسکی باشد یا غذای ارگانیک برای گربه ها.فروشگاه اینترنتی آمازون یک ایده جالب برای فروش خود در نظر گرفته ،در این ایده فروشگاه های بزرگ طی یک فرآیندی کالا را تحویل شما داده و سعی میکنند این کالا را از طریق شما به دست مشتری برسانند این مساله باعث میشود تا شما دیگر نیازی به انبار نداشته باشید. شما میتوانید از طریق خدمات میزبانی وب به همراه امکانات خرید آنلاین یا با نرم‌افزار تجارت الکترونیک  در هر لحظه کسب و کارتان را عملیاتی کنید و به روز باشید.

۴. مشاور رسانه‌های‌ اجتماعی

یکی دیگر از ایده های کسب و کار اینترنتی مشاور رسانه های اجتماعی میباشد.معمولا شرکت های بزرگ برای انجام چنین اموری  یک کارمند نیمه وقت یا تمام وقت استخدام میکنند تا به حساب های فیس بوک و تویترشان رسیدگی کند ولی در مشاغل و کسب و کار های کوچکتر چنین امکانی برای فرد وجود ندارد و خود مجبور هستند کارهای باطزاریابی از طریق رسانه های اجتماعی سان را انجام دهند.کارفرما ها و صاحبان مشاغل و کسب و کارها صرف نظر از اینکه از اهمیت بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی آگاه نیستند معمولا آنچنان مشغول انجام امور دیگر هستند که نمیتوانند به صورت موثر برای اجرای استراتژی رسانه های اجتماعی وقت صرف کنند .شما به عنوان یک مشاور می‌توانید به آنها کمک کنید تا بهترین روش‌ها را اتخاذ، و برنامه‌ریزی و محتوای مناسب را برای مشتریان‌ هدف‌شان به شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند. هرقدر میزان دنبال‌کنندگان‌شان رشد کند، کسب و کار شما نیز رونق بیش‌تری می‌گیرد.

۵. طراح وب‌سایت

یک وبسایت قوی میتواند برای شما بسیار سود آور باشد ویک کسب و کار اینترنتی آنلاین بی نظیر است اما این مساله را در نظر بگیرد که طراحی ضعیف سایت (site) خیلی ناخوشایند خواهد بود و این مساله اعتبار شرکت شما را زیر سوال میبرد. اگر اطلاعاتی در مورد HTML ومهارت و سلیقه‌‌ی خوبی در طراحی دارید،به راحتی میتوانید یک کسب و کار خدماتی ساده برای خود راه اندازی کنید وکه در آن وب سایت های جذاب و بی نظیر برای کسب و کارهای کوچک که میخواهند در بازار پر رفت و آمد آنلاین حضور داشته باشند را گسترش دهید.همیشه از کارهایی که انجام داده اید و طراحی کرده اید مجموعه ای کوچک تهیه کنید و آن را برای مخاطبان خود در وب سایت خود جهت جذب مشتریان به نمایش بگذارید.

۶. نوشتن نامه‌ی پوششی / کارنامک (رزومه(

زمانی که برای استخدام به شرکتی مراجعه میکنیم داشتن یک رزومه کاری پیشرفت پروسه کاری ما را در استخدام دو چندان میکند.شاید باور این مساله سخت باشد ولی داشتن رزومه کاری عالی و برجسته خیلی میتواند در روند کار تاثیر گذار باشد. هر چند فهرست کردن موفقیت های کاری،کار آسانی به نظر میرسد ولی رجز خوانی باعث میشود تا از موفقیت های خود عقب بمانیم و در جا بزنیم و به اهداف خود نرسیم.به افراد کمک کنید تا یک رزومه بی نظیر برای خود تهیه کنند تا بتوانند با این رزومه درخشان در کار مورد علاقه خود استخدام شوند.و به آنها یاد آور شوید تا حساب کاربریشان را در لینکدین کامل کنند وهمچنین به روند رو به رشد برندسازی نیز تاکید کنید.

۷. دستیاری یا مدیریت انجام برخی وظایف

آیا مهارت‌های سازمانی بی‌عیب و نقصی دارید؟ در مورد مهارت‌های تمیزکاری چه طور؟ آیا می‌توانید به سرعت و به خوبی این وظایف را انجام دهید؟ شاید زمان آن رسیده باشد تا از مهارت‌های‌تان به عنوان دستیار شخصی یا مدیر انجام وظایف برخط (آنلاین) بهترین بهره را ببرید. شرکت‌هایی نظیر TaskRabbit یا Zirtual به شما این امکان را می‌دهند که برای انجام کارهاشامل جست‌وجوی اطلاعات، دستیاریِ مجازی یا مدیریت کارهای در حال اجرا – و پیدا کردن مشتری از آنها استفاده کنید.

۸. متخصص به صورت کارمزدی

این روزها کارهای کارمزدی توجه بسیاری از شرکت هارا به خود جلب کرده آنها از کارگران قراردادی نیمه وقت اغلب برای رفع نیازهای تخصصی خود استفاده میکنند.بنا براین راه اندازی یک  کسب و کار جامع و کاملی از انواع خدمات کاربردی دور از تصور نیست . شما با توجه به مهارت هایی که دارید میتوانید به راحتی در چندین شرکت به صورت تخصصی کار انجام دهید که این کسب و کار به زندگیتان انعطاف و تنوع می بخشد. بر اساس وب‌ سایت ارائه‌دهنده‌ی فهرست مشاغل کارمزدی (Freelancer.com) خدمات فنی، تولید محتوا، و طراحی وب‌گاه محبوب‌ترین حوزه‌ها برای کارهای قراردادی هستند.

۹. فروش رابطه‌ای

یکی دیگر از ایده های کسب و کار اینترنتی فروش از طریق رابطه ها میباشد. اگرجز آن دسته افرادی  هستید که ‌همیشه نقد و بررسی‌های‌تان را در بخش‌ نظرات مشتریان در وب‌گاه‌هایی نظیر آمازون قرار می‌دهید،از این پس دیگر این کار را به صورت رایگان برای کسی انجام ندهید .در زمان حال حاضر شرکت ها به دنبال افرادی هستند که دارای قدرت مجاب کنندگی اند و این افراد میتوانند محصول شرکت را برای عموم معرفی کنند. این روزها تبلیغات دهان به دهان به عنوان یکی از روش های موفق تبلیغات شناخته شده و یکی از بهترین راه های رسیدن به مشتری برای شرکت هاست .افراد با داشتن یک وب سایت شخصی که دنبال کنندگان زیادی دارد به راحتی میتوانند از چنین کسب و کاری درآمد کسب کنند.

۱۰. نویسنده‌ی کتاب الکترونیکی

با پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن افراد دیگر نویسندگی بیشتر از هر وقت دیگری آسانتر شده است.در این زمان دیگر مشکلی برای منتشر کردن کتاب ها توسط خود نویسندگان وجود ندارد.با گسترش کتاب خوان های الکترونیکی که امروزه در هر خانه ای وجود دارد نویسندگان را از مانع بزرگ موسسات انتشاری خلاص کرده است.با استفاده از روش های موفق بازاریابی به راحتی میتوانید تا کتاب های الکترونیکی خود را در هر زمینه ای که باشد از آشپزی گرفته تا کاهش وزن و املاک و ....به راحتی منتشر کنید .

۱۱. پشتیبانی فنی از راه دور

یکی دیگر از راه های کسب در آمد ، پشتیبانی فنی میباشد. این روزها برخی از شرکت ها توانایی مالی برای استخدام کارشناسان فنی را ندارند بنابراین برای صرفه جویی در هزینه های خود زمانی که از رایانه های شرکت خراب میشود سعی میکنند از دوستان و آشنایان خود که مهارتی در این زمینه دارند بهره بگیرند .اگر شما نیز جز افرادی هستید که مهارتی در این زمینه دارید میتوانید مشکلاتی از این قبیل را برای شرکت ها برطرف کنید و همچنین میتوانید از راه دور نیز با راهنمایی خدمات فنی مورد نظرشان را بر آورده کنید.

۱۲. فروشگاه مجازی لوازم دست‌دوم

این روزها در فضاهای مجازی بسیار دیده شده که افراد با فروش لوازم دست دوم خود به سود های کلانی دست پیدا میکنند افرادی که مشتاق خرید و فروش لوازم دست دوم هستنند به راحتی میتوانند با فروش لباس ها و ویا لوازمی که نیازی به آنها ندارد به پول زیادی دست پیدا کنند.این کار را میتواند با راه اندازی یک وبگاه مستقل شروع کنید از این وبگاه میتوانید به عنوان یک ویترین برای لوازمی که برای فروش گذاشته اید استفاده کنید این وبگاه شما را تبدیل به یک برند میکند. ولی با استفاده از خدمات مدیریت وب‌سایت نظیر خدمات گوگل معامله‌های‌تان را مدیریت کنید.از عکس های جذاب و جالب برای ویترین خود استفاه کنید و آن را هر چه بیشتر جذابتر کنید تا در میان رقیبانی که میخواهند محصولات خود را بفروشند خود را بالاتر بکشید. این ایده فروش و کسب و کار اینترنتی برای اولین بار توسط وب گاه معروف (ebay) راه اندازی شد.

۱۳. فروشنده‌ی صنایع دستی

یکی دیگر از راه های کسب در آمد اینترنتی فروش صنایع دستی میباشد . در بعضی از وبگاه های خاص، هنرمندان کارها و محصولات دستی خود مانند روکش های بافتنی و یا ظروف شیشه ای رنگ آمیزی شده با کیفیت و دیگر محصولات منحصر به فرد خود را به نمایش میگذارند و از این راه میتوانند این محصولات را به فروش برسانند . شما نیز میتوانید در صورت اشنایی با این حرفه مواد اولیه خود را به صورت عمده تهیه کرده و از این طریق هزینه های خود را کاهش دهید .سعی کنید تا با سرعت زیادی سفارشات خود را افزایش دهید این باعث میشود تا در کمترین زمان ممکن بیشترین سود را به دست بیاورید و خیلی راحت میوانید این کار را به صورت یک حرفه ی تمام وقت انجام دهید.

۱۴. توسعه‌ی نرم‌افزار

امروزه راه های زیادی برای کسب درآمد وجود دارد از جمله نرم افزار هایی که بر روی گوشی های همراه نصب میشود این نرم افزار و برنامه های گوشی ازدیرباز در بین مردم محبوبیت داشته و دارد .مردم همواره به دنبال راه هایی برای مدیریت راحت زندگیشان هستند و حاضر هستند برای این راحتی پول خوبی پرداخت کنند .اگر شما ایده های جالبی در سر دارید و کمی هم برنامه نویسی بلد هستید میتوانید این ایده ها را به راحتی طراحی کنید و برنامه های خودتان را داشته باشید این یک ایده بسیار جالب و بی نظیر کسب و کار اینترنتی است .اما اگر شما فقط ایده دارید و نمیدانید چطور آن را به واقعیت تبدیل کنید نرم افزار های توسعه دهنده زیادی برای این منظور وجود دارد که میتوانید از آنها بهره بگیرید.