10 راه ساخت صفحه وب عالی

وب سایت یک مکان بسیار رقابتی است. جذب افراد به وب‌سایتتان تنها نیمی از عرصه رقابت است. وقتی که به این هدف رسیدید، باید مخاطبان خود را حفظ کنید. شما همچنین باید به آن‌ها دلایلی برای بازگشت دوباره به سایت بدهید و سایت خود را با دیگران در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. رسیدن به این هدف دشوار به نظر می‌رسد. مدیریت و تبلیغ وب‌سایت هم نیازمند تلاش مداوم است.

 در نهایت، هیچ راه جادویی برای ایجاد یک صفحه وب عالی که افراد همیشه از آن بازدید کنند وجود ندارد اما انجام بعضی کارها قطعا به شما در ساخت یک صفحه وب عالی کمک خواهد کرد. برخی چیزهایی که باید بر آن تمرکز کنید سهولت استفاده و کاربرپسند ساختن تا حد ممکن سایت است. همچنین سایت باید به‌سرعت بارگذاری شود و آنچه خوانندگان می‌خواهند را پیش رویشان قرار دهد.

10 راهکاری که در این مقاله ذکر می‌شود به شما کمک خواهد کرد صفحات خود را بهبود بخشید و آن‌ها را به چیزی تبدیل کنید که خوانندگانتان دوست دارند بخوانند و با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

 

 -1صفحه شما باید خیلی سریع بارگذاری شود             

 اگر شما هیچ کاری برای بهبود صفحات وب خود انجام نمی‌دهید بارگذاری صفحات باید تا حد ممکن سریع باشد. قابلیت اتصال به اینترنت ممکن است در طول سال سریع و سریع‌تر شود اما جدا از اینکه میانگین سرعت اینترنت خوانندگان شما چقدر است همیشه اطلاعات، محتوای زیاد و تصاویر فراوان برای دانلود وجود دارد. علاوه بر این، شما باید بازدید‌کنندگان موبایلی را در نظر بگیرید که ممکن است در حال حاضر سرعت اینترنت فوق‌العاده‌ای برای بازدید از صفحه شما نداشته باشند.

یک مسئله مهم در مورد سرعت این است که مردم فقط هنگامی که صفحات وب سرعت ندارند متوجه این عیب می‌شوند؛ بنابراین ساخت صفحات وب پرسرعت را نباید نادیده گرفت.

 

 -2محتوای صفحات شما به اندازه کافی طولانی باشند

 نوشتن مطلب برای وب سایت با نوشتن مطلبی برای چاپ متفاوت است. مردم هنگامی که وارد صفحه یک سایت می‌شوند مطالب را به صورت آنلاین می‌خوانند. محتوای صفحه شما باید آنچه مخاطبان می‌خواهند را به‌سرعت ارائه کند و همچنین دارای جزئیات کافی برای آن دسته از افرادی باشد که درباره اصول و نکات توضیحات کافی می‌خواهند. محتوای شما نباید خیلی طولانی و یا با جزئیات خیلی کم باشد.

 

 -3صفحات وب به رهیابی عالی نیاز دارند

 اگر خوانندگان  شما نتوانند در صفحه شما و یا در وب‌سایت بگردند دیگر به آن نمی‌چسبند و به سراغ سایتی دیگر می‌روند. شما باید در صفحات وب خود رهیابی داشته باشید که مشخص و استفاده از آن راحت و مستقیم باشد. حرف اصلی این است که اگر استفاده از رهیاب سایت برای کاربران شما راحت نباشد تنها جایی که آن‌ها می‌روند سایت‌های مختلف دیگر است.

4- جمله «اینجا کلیک کنید» را حذف کنید

جمله « اینجا کلیک کنید» را از جمله‌های وب‌سایت خود حذف کنید. زمانی که شما متن را به یک سایت لینک می‌دهید استفاده از این جمله مناسب نیست. شما باید لینک‌هایی بسازید که توضیح دهد خواننده قرار است کجا برود و آنجا چه چیزی پیدا می‌کند. با ایجاد لینک‌های مشخص و توضیحی به خوانندگان خود کمک می‌کنید و این کار باعث می‌شود آن‌ها کلیک کنند.

 در حالی که استفاده از جمله « اینجا کلیک کنید» برای یک لینک توصیه نمی‌شود ولی شاید متوجه شده باشید اضافه کردن یک روش مناسب قبل از لینک‌دهی می‌تواند به برخی خوانندگان کمک کند بفهمند متن‌‌هایی که زیر آن‌ها خط کشیده شده است و متن‌های رنگی مختلف برای کلیک کردن هستند.

 

5-  باید از تصاویر کوچک استفاده کنید

 تصاویر کوچک چیزی بیش از سرعت دانلود و اندازه فیزیکی هستند. طراحان وب تازه‌کار اغلب صفحات وبی می‌سازند که فوق‌العاده خواهند بود اگر تصاویر بسیار بزرگ نباشند. عکس گرفتن و آپلود آن در وب‌سایت بدون تغییر اندازه و بهینه‌سازی آن برای اینکه تا حد ممکن کوچک باشد درست نیست. CSS نیز یک راه بسیار مهم برای سرعت بخشیدن به تصاویر سایت شما است. اگر چند تصویر دارید که روی صفحات مختلف سایتتان استفاده شده‌اند (مانند آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی) شما می‌توانید از CSS Spirite برای حافظه پنهان تصاویر استفاده کنید به طوری که لازم نیست آن‌ها را دوباره در صفحه دومی که مشتریان شما بازدید می‌کنند آپلود کنید. به‌علاوه، تصاویر به صورت یک تصویر بزرگ‌تر ذخیره می‌شوند و درخواست‌های HTTP برای صفحه شما را کاهش می‌دهد و این امر باعث یک افزایش سرعت می‌گردد.

 

6-  از رنگ مناسب استفاده کنید

رنگ صفحات وب مهم است. علاوه بر این، رنگ‌ها معانی مختلفی برای مردم دارند. اگر دقت نکنید و از رنگ اشتباه استفاده کنید ممکن است معنای اشتباهی را برسانید. صفحات وب، بین‌المللی هستند حتی اگر شما صفحه خود را برای یک کشور خاص یا محل خاص بسازید این صفحات توسط افراد دیگر دیده می‌شود؛ بنابراین باید بدانید که چه رنگی را برای استفاده در صفحات وب خود انتخاب می‌کنید چون این رنگ برای مردم در سراسر جهان معنا دارد. هنگامی که شما طرح رنگ وب خود را می‌سازید نماد رنگ را به خاطر بسپارید.

 

7-  محلی فکر کنید و جهانی بنویسید

 همان‌طور که در بالا ذکر شد، وب سایت‌ها جهانی هستند و وبسایت‌های بزرگ آن را می‌شناسند. شما باید مطمئن شوید که چیزهایی مانند پول‌های رایج، واحدهای سنجش، تاریخ و زمان‌ها درست و دقیق ذکر می‌شوند به طوری که تمام خوانندگانتان دقیقاً بدانند منظور شما چیست. شما همچنین باید « محتوای همیشه سبز» بسازید. محتوای همیشه سبز به این معنا است که تا آنجا که ممکن است، محتوا باید جاودانه و برای مدت‌ها کاربردی باشد. از عباراتی مانند « در ماه گذشته » در متن خود بپرهیزید چرا که بلافاصله یک مقاله قدیمی به نظر می‌آید.

 

8- دستورات نگارشی و املایی را رعایت کنید

 تعداد کمی از مردم غلط‌های املایی یک وب‌سایت حرفه‌ای را تحمل می‌کنند. شما می‌توانید یک موضوع را برای سال‌ها بدون غلط بنویسید و پس از آن فقط یک غلط املایی در یکی از مقالات خود داشته باشید و برخی از مشتریان این غلط املایی را یک ضعف بدانند و آن را به شما گوشزد کنند. ممکن است عادلانه به نظر نرسد اما مردم وبسایت‌ها را از طریق کیفیت نوشته و محتوا قضاوت می‌کنند و خطاهای املایی و دستوری، یک شاخص مهم و بدیهی کیفیت برای بسیاری از مردم است. آن‌ها ممکن است چنین برداشت کنند که اگر دقت کافی به خرج نداده‌اید تا محتوا را بررسی کنید و غلط‌ها را اصلاح کنید خدماتی هم که ارائه می‌دهید نیز بی‌حساب و مستعد اشتباه خواهد بود.

 

 9- لینک‌های شما باید کار کند

 لینک‌های خراب برای بسیاری از خوانندگان و موتورهای جستجو، یک نشانه دیگری است که سایت به خوبی نگهداری نشده است. این گونه فکر کنید چرا یک فرد باید به سایتی بچسبد که حتی صاحبش به آن اهمیتی نمی‌دهد؟ متأسفانه، لینک خراب چیزی است که به دلیل عدم توجه به سایت اتفاق می‌افتد؛ بنابراین بسیار مهم است از یک اعتبارسنج HTML و جستجوگر لینک استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند صفحات قدیمی‌تر دارای لینک‌های خراب را بررسی کنید. حتی اگر لینک در زمان راه‌اندازی سایت به‌درستی رمزگذاری شد‌ه باشد آن لینک‌ها ممکن است لازم باشد به‌روز شوند تا مطمئن شوید همه آن‌ها همچنان معتبر هستند.

 

10- صفحات وب باید دارای اطلاعات تماس باشد

در این دوره و زمانه مدرن هنوز هم برخی افراد هستند که از قرار دادن اطلاعات تماس خود در وب‌سایت راضی نیستند. آن‌ها باید از این مسئله گذر کنند. اگر کسی نتواند به‌راحتی با شما در یک سایت تماس بگیرد، دیگر تماس نمی‌گیرد! با قرار ندادن اطلاعات تماس، هر سایتی که می‌خواهد به منظور کسب‌وکار استفاده شود به اهداف خود دست نمی‌یابد. یک نکته مهم دیگر این است که اگر شما اطلاعات تماس در سایت خود قرار دادید پیغام‌ها و تماس‌ها را پیگیری کنید. پاسخ به تماس‌ها بهترین راه برای بدست آوردن یک مشتری دائمی است، به‌خصوص وقتی بسیاری از پیام های ایمیل بدون جواب باقی مانده باشند و به آن‌ها پاسخ دهید.