11 روش بهبود سئو در سال 2017

بهترین روش‌ها برای بهینه‌سازی وب سایتها برای موتورهای جستجو یا همان سئو که برای در دسترس بودن و معرفی یک کسب‌وکار در جستجوها مهم است به طور مداوم در حال تغییر است. این امر باعث شده است شرکت‌ها تلاش کنند قوانین جدید را کشف کرده و به محض اینکه موتورهای جستجو آن‌ها را تغییر می‎‌دهند خود را با قوانین جدید وفق دهند. وقتی سال جدید فرا می‌رسد کسب‌وکارها فرصتی پیدا می‌کنند روندها و یا تغییراتی که آن‌ها از موتورهای جستجو انتظار دارند را بررسی کنند. در این مقاله به روش‌هایی اشاره می‌کنیم که می‌توانید برای بهبود عملکرد سئو به کار گیرید.
 
1- به HTTP/2 نقل مکان کنید
یکی از مهم‌ترین تأکیدهای گوگل بر سرعت صفحه است. برای اینکه بهینه‌سازی موتور جستجو (seo) مؤثر باشد، لازم است درک درستی از نحوه‌ی تاثیر  شبکه بر سرعت صفحه وبسایت داشته باشیم. از سال 1999 از پروتکل HTTP / 1.1 استفاده شده است.HTTP / 2 یک خروج از پروتکل HTTP / 1.1 است و پیشنهاد می‌شود درباره آن حتماً مطالعه کنید. این پروتکل نقش زیادی در سرعت صفحه سایت دارد.
 
2- استخراج و تمرکز بر روی کلمات کلیدی را کمتر هدف قرار دهید.
هدف‌گذاری و جستجوی کلمات کلیدی در سال 2017 و بعد از آن به تغییر ادامه می‌دهد. به‌تازگی و بعد از الگوریتم مرغ مگس خوار، الگوریتم RankBrain بر رتبه‌بندی‌ها اثر می‌گذارد. این الگوریتم در حال حاضر علائم اختصاری، کلمات اختصاری، جمع، مترادف و حتی پاسخ‌ها را دریافت می‌کند به عنوان مثال شما وقتی کلمه بدی را جستجو می کنید نتایج به دست آمده می تواند شامل کلماتی مثل زشتی باشد که مترادف کلمه مورد جستجوی شماست. نتیجه سئو این است که استخراج کلمات کلیدی را باید کمتر هدف قرار دهید. بازاریابان بایستی بدانند که لبه تیزی در چشم‌انداز رقابتی در حال رشد خواهند داشت.
 
3- به اصول گوگل بچسبید
 گوگل می‌خواهد محتوا مناسب باشد و هدف از این کار نشان دادن مناسب‌ترین وب‌سایت در نتایج جستجو است. الگوریتم‌ها را فراموش کنید و رفتار مصرف‌کننده را دنبال کنید. اگر به دنبال روندها باشید متوجه خواهید شد که اکنون مصرف‌کنندگان به ویدیوهای کوتاه و عکس‌ها بیشتر جذب می‌شوند بنابراین از استفاده زیاد از متن‌ بپرهیزید. به مصرف‌کننده آنچه می‌خواهد را بدهید و اجازه دهید که موتورهای جستجو کار خود را انجام دهند.
 
4- از گوگل به‌عنوان یک پیش‌آهنگ استفاده کنید
 گوگل مابین دیگر موتورهای جستجو برای سئو و بهینه سازی استاندارد است و به این زودی تغییر نخواهد کرد. به روز رسانی‌ها را انجام ‌دهید. بیشترین چیزی که کاربران تماشا می‌کنند چیست؟ محتوای اول موبایل. حالا که جستجوها در درجه اول به موبایل منتقل و متمرکز شده است، محتوایی که در تلفن همراه شما نمایش داده می‌شود در خزنده موتور جستجو و رتبه‌بندی جلو خواهد بود.
 
5- بر UX تمرکز کنید
با الگوریتم RankBrain و یادگیری ماشینی، موتورهای جستجو در تعیین بهترین نتیجه جستجو  بسیار دقیق شده‌اند. عوامل قدیمی مانند رتبه‌بندی کلمات کلیدی هنوز هم وجود دارد، اما SEO و UX باید ادغام شوند چون موتورهای جستجو امتیاز دادن به سایت‌هایی که یک تجربه خوب مشتری را منتقل می‌کنند و زمان‌های بارگذاری سریع دارند را آغاز می‌کند. در آینده ای نزدیک، سایت‌های بهینه‌سازی شده مبتنی بر کلمات کلیدی مغلوب UX عالی خواهند شد.
 
6- هدف خود را شفاف و مشخص کنید
 سئو دیگر در مورد انتخاب کلمات کلیدی خاص نیست بلکه در مورد هدف واضح و روشن است. برندها باید این اطمینان را ایجاد کنند که محتوای آنلاین آن‌ها مبتنی بر هدف و چیزی است که کاربران هنگام جستجوی برند شما می‌خواهند پیدا کنند. بازاریابی کانال متقابل در سال 2017 مهم‌تر خواهد شد و بر SEO  صفحات یک شرکت نیز تأثیر می‌گذارد.
 
7- متخصص سئو استخدام کنید
 روزهای خوب قدیمی بازی با گوگل با خرید لینک و بهینه‌سازی کلمات کلیدی به سر رسیده و جای خود را به الگوریتم یادگیری ماشینی فوق‌العاده هوشمند به نام RankBrain می‌دهد. همچون بسیاری از اشکال هوش مصنوعی، RankBrain هوشمندتر می‌شود چون الگوها را شناسایی کرده و آن بازیگران بی‌پروا را که تلاش می‌کنند گوگل را فریب دهند جریمه می‌کند. وقت آن است که تنها سئوکارهای حرفه‌ای باسابقه مشخص و موفق را استخدام کنید.
 
8- سرعت را بهبود و خطاها را کاهش دهید
از سال 2017، سرعت سایت نسبت به گذشته نقش بسیار بزرگ‌تری در سئو بازی می‌کند. توسعه سایت‌ها در AMP(یا Accelerated Mobile Pages )یعنی سرعت لود شدن سایت ها در موبایل همچنین وب سایتها در حال انتقال از http://  به https: //  است و تغییرات فنی دیگر می‌تواند به مسائل سمت سرور مانند تغییر مسیر بیش‌ازحد، خطاهای 404 یا صفحات ضعیف منجر شود که سرعت کل سایت را کاهش می‌دهد و قابلیت استفاده را از بین می‌برد. اطمینان 100 درصدی از عملکرد سایت پس از اعمال چنین تغییراتی یک اولویت مهم است.
 
9- محتوا را به ایندکس اول موبایل منتقل کنید
 در ماه نوامبر سال 2016، گوگل شروع به استفاده از ایندکس اول موبایل برای محتوای موبایل برای همه رتبه‌بندی‌های جستجو کرد. استراتژی‌های SEO به سمت دستگاه‌های موبایل تغییر می‌کند و تغییر در اولویت‌های سئو برای سنجش تاثیر به روز رسانی‌های الگوریتم بر ایندکس اول موبایل است. همچنینUX موبایل و هدف جستجوی موبایلی روز به روز مهمتر می‌شود.
 
10- بک لینک‌های با کیفیت داشته باشید
 یکی از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی برون سایتی، بک لینک است (لینک‌هایی که از طریق وبسایت‌های دیگر به سایت شما ارجاع داده می‌شود). در گذشته، همه چیز درباره تعداد و کمیت بود. با این حال، گوگل به سرعت این استراتژی و الگوریتم خود را تغییر داد به‌طوری‌که هم ‌اکنون می‌تواند یک لینک معتبر را از یک بک‌ لینک مشکوک تشخیص دهد. برندها باید مطمئن شوند بک‌لینک‌های آن‌ها از منابع با کیفیت بالا دریافت شده است.
 
11-از تولید محتوا به سراغ کتابخانه محتوا بروید
 در گذشته به فراوانی، تازگی و تناسب محتوا رتبه عالی داده می‌شد، اما اکنون دیگر چنین خبری نیست. کاربران موتور جستجو و موتورهای جستجو در حال حاضر تلاش می‌کنند محتوای فوق‌العاده ناب پیدا کنند که چندرسانه‌ای باشد، در مورد آن بسیار تحقیق شده و سازمان‌دهی شده باشد. چنین محتوایی ارزش زیادی دارد. شرکت‌ها باید از تولید محتوای بی‌ارزش و تکراری دست بکشند و با بهترین کتابخانه محتوا ، برای جذب و حفظ بهترین خوانندگان رقابت کنند.