3 دلیل ارزش فراوان سئو برای شرکت‌ها

آیا نیاز است که ارزش سئو (seo) را برای مشتریان آینده، شرکای تجاری و یا سهامداران توضیح دهید؟ در این مطلب به ذکر سه دلیل مهمی می‌پردازیم که سئو  ارزش بسیار زیادی برای هر سازمان فراهم می‌کند .

3 دلیل ارزش فراوان سئو برای شرکت‌ها عبارتند از :
خلق  تجربه ای بهتر برای کاربر
کمک به ساخت یک برند قوی‌تر
کمک به افزایش درآمد شرکت در طی یک دوره زمانی طولانی
 

1. سئو تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد

برای اینکه یک متخصص سئوی موفق باشید به دانش و اطلاعاتی بیشتری نسبت به قبل نیاز دارید. افرادی که تصمیم می‌گیرند در صنعت جستجو کار کنند به طور مداوم و به صورت روزانه استراتژی خود را با تغییرات گوگل تطبیق می‌دهند.

شاید همیشه نتوانید هر تغییری که گوگل در الگوریتم‌های خود ایجاد می‌کند را یاد بگیرید و یا درک کنید اما می‌توانید از طریق اطلاعاتی که گوگل به اشتراک می‌گذارد برای بهبود رتبه و جایگاه  وب سایت خود برای عملکرد بهتر در جستجوی ارگانیک استفاده کنید. الگوریتم گوگل سیگنال‌های رتبه‌بندی فراوانی دارد. گوگل تلاش فراوانی در چند سال گذشته انجام داده است تا اهمیت سیگنال‌های مربوط به جذب کاربر را نشان دهد.

معیارهایی مانند مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت، صفحات بازدید شده در هر دوره و سرعت بارگذاری صفحه همگی از  اهمیت بسیار زیادی برای گوگل در رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها برخوردار بوده‌اند. سئو فقط جستجوی کلمات کلیدی با حجم بالا و پرکاربرد و لینک‌سازی نیست. متخصصان سئو (seo) باید بحث‌های اصلی و مهم در مورد نحوه بهبود تجربه کلی کاربر با استفاده از فناوری‌های جدید را درک کرده و عمیق‌تر بررسی کنند چرا که گوگل می‌خواهد وبمسترها خود را با این فناوری‌ها وفق دهند.

اما این فناوری‌های جدید چه هستند؟
 

# حرکت به سمت طراحی پاسخگوی موبایلی با ایندکس اول موبایلی

# ساخت و پیاده‌سازی صفحات موبایلی پرسرعت(AMP)

# معرفی برنامه‌های وب پیشرو (PWA)

# ایجاد الگو و افزایش ریچ اسنیپت

گوگل دائما تغییر می‌کند و تمام این تغییرات با هدف همسو شدن با رفتار کاربر است.  وقتی که گوگل رویکرد خود را تغییر می دهد، متخصصان سئو که در این فضا کار می کنند وادار می‌شوند خود را با این تغییرات وفق دهند. این جایی است که سئو ارزش بسیار زیاد به هر سازمان ارائه می‌دهد.

متخصصان سئو (seo) همیشه از جدیدترین فناوری‌ها و روندها آگاه هستند. آن‌ها نظرات و ایده‌هایی در مورد نحوه استفاده و پیاده سازی این تکنولوژی های جدید برای کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو ارائه می‌دهند. داشتن سئوکار در شرکت یعنی شما فردی دارید که همیشه در مورد چگونگی بهبود تجربه کاربر می‌اندیشد تا به انتظارات مصرف کنندگان امروز پاسخ دهد.

سئوی فنی نیز به حمایت از UX، تیم‌های توسعه و مهندسی شما کمک می‌کند. افراد سئوکار می‌دانند که قبل از اینکه حتی در مورد تولید محتوا فکر کنند باید برای موفقیت پایدار در جستجوی ارگانیک با توسعه دهندگان، طراحان و مهندسان برای ایجاد یک پایگاه قوی برای وب‌سایت همکاری کنند. این مسئله به معنی تاکید بیشتر بر عملکرد سایت از نظر سرعت صفحه، حمایت از یک تجربه پاسخگویی موبایلی  و آگاهی از نحوه سازماندهی تمام داده‌ها در صفحات وب خود است.

2. سئو به ساخت برند کمک می‌کند

علاوه بر کمک  از نظر فنی، سئو یک کانال بازاریابی نیز به شمار می‌رود. بیشتر تلاش‌های سئوکار بر ایجاد اعتبار برای دامنه‌ها متمرکز شده است. کسب موفقیت در کانال جستجوی ارگانیک به درک قوی نحوه کار الگوریتم‌های گوگل برای تولید محتوای مناسب در یک وب سایت نیاز دارد. افراد سئوکار هم باید مخاطبین هدف خود را بشناسند و هم محتوایی تولید کنند که کمک کند آن‌ها از هر برند دیگری متمایز شوند.

 دستیابی به این هدف دشوار است چون همه وب سایت‌ها در حال حاضر محتوا تولید می‌کنند و تنها تعداد انگشت‌شماری از وب سایت‌ها ترافیک برای هر جستجو دریافت می‌کنند. داشتن افرادی در تیم که بدانند چگونه بازدیدکنندگان را از سایت دارای بیشترین بازدید در جهان جذب کنند یک دارایی باارزش است. متخصصان سئو می‌دانند چرا یک محتوا جستجو شده است و با استفاده از ابزار مناسب دقیقاً می‌دانند تلاش‌های مبتنی بر جستجوی کلمه کلیدی خود را در کجا متمرکز کنند.

ایجاد یک استراتژی محتوا بر اساس کلمات کلیدی و با تمرکز بر چشم‌انداز خاص کسب‌وکارها این امکان را فراهم می‌کند تا کسب‌وکار شما به‌عنوان یک صنعت حرفه‌ای دیده شوید. هنگامی که کسب‌وکار شما تعداد دفعات زیادی در نتایج جستجوی مخاطب به نمایش درمی‌آید سایت کسب‌وکار شما به‌عنوان یک منبع قابل‌اعتماد اطلاعات دیده می‌شود و باعث بهبود تصویر برند و وفاداری مشتریان می‌شود. جستجوکنندگان به دنبال یافتن پاسخ سؤالات خود هستند و بسیاری از این جستجوگران افرادی خواهند بود که به جمع کاربران جدید سایت شما اضافه می‌شوند.

 اهمیت قرار گرفتن در رأس دید، به دست آوردن اولین فرصت برای پاسخ به سؤالات یک مشتری احتمالی بسیار باارزش است. اگر جستجوگر از تجربه وب‌سایت شما و از محتوای شما بهره لازم را ببرد خواهید توانست اولین تأثیر را بر کاربر بگذارید چرا که آن‌ها به‌احتمال‌زیاد دوباره به وب‌سایت شما رجوع کرده و محتوای بیشتری مصرف می‌کنند. بازدیدهای مکرر نیز بر نتایج جستجوی شخصی کاربر اثر می‌گذارد.

3. سئو باعث موفقیت بلندمدت می‌شود

سئوکاران از سختی کار و لذت رتبه 1 برای هر جستجو آگاه هستند. رتبه بالا برای هر کلمه کلیدی با حجم جستجوی معین، ترافیک ثابت را ایجاد می‌کند تا زمانی که بتوان این جایگاه را حفظ کرد. بااین‌حال، رتبه‌بندی برای این کلمات کلیدی سخت است و به کار فراوان نیاز دارد. به همین دلیل مهم است که بر کلیدواژه‌های طولانی تمرکز کنید.

سئوکار می‌تواند فرصت‌هایی که دیگران از دست داده‌اند را پیدا کرده و یک جریان ثابت از ترافیک را به مشتریان خود برای یک مدت‌زمان طولانی‌تر با رقابت کمتر  روانه کند. هدف‌گذاری روی کلمات کلیدی طولانی به یک درک قوی از چگونگی تولید محتوای جذاب نیاز دارد. جستجوی ارگانیک یک کانال جالب است چون نتایج جستجو بر اساس تفسیر الگوریتم مرتبط‌ترین نتایج هستند. شما نمی‌توانید به گوگل پول پرداخت کنید تا رتبه سایت شما در کانال جستجوی ارگانیک بهبود بخشد بنابراین موفقیت بر اساس مقدار پولی که شما صرف می‌کنید تعیین نمی‌شود.

 همچنین، مردم به نتایج ارگانیک بیش از نتایج تبلیغات پولی اعتماد می‌کنند. توانایی برای کسب موفقیت مستلزم داشتن فردی است که دارای مهارت بسیار و دانش لازم در مورد چگونگی کار با الگوریتم گوگل باشد. یک منحنی یادگیری بزرگ برای سئو وجود دارد و به نظر می‌رسد هر زمان گوگل تغییر می‌کند هر کس سریع‌تر خود را با این تغییرات وفق دهد خواهد توانست که به کسب‌وکار یک شرکت کمک کند مشتریان جدیدی به دست آورد، شرکت ایده آل وبساز در این راه همراه شماست.

سئوی سایت ارزش بسیار زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می‌کند چون انجام این کار به درک کامل افق کسب‌وکار سازمان، مشتریان و تیم‌های داخلی سازمان نیاز دارد. متخصصان سئو می‌توانند بازده سرمایه را با طرح‌های فناوری جدیدی که از سوی تیم‌های توسعه پیشنهاد شده‌اند بیفزایند.

جستجوی ارگانیک می‌تواند اولین نقطه ارتباط بین یک مشتری و یک برند باشد.

این اولین نقطه ارتباط می‌تواند موجب جذب بیشتر مشتری به کانال‌های دیگر مانند دنبال کردن یک کانال شبکه اجتماعی و یا ثبت‌نام برای یک خبرنامه ایمیلی باشد. کانالی که همواره در حال تغییر است، کانالی است که به‌طور مداوم فرصت‌های جدیدی برای موفقیت قبل از هر کس دیگری فراهم می‌کند. این جریان ثابت تغییر به توجه مداوم و یک فرد کاردان برای حفظ و رشد کانال جستجوی ارگانیک موجود نیاز دارد.