8گام مهم در برندسازی موفق

گام اول : جمله برندینگ

اولین مساله در برند سازی پاسخ به این سوال است که برند شما مساوی چه چیزی است ؟ این مساله شاید برای شما خیلی اتفاق افتاده باشد که افراد برای برند خود جمله ای را انتخاب میکنند که تعریفی از از برند آنهاست. این جملات باید تاثیر گذار باشند تا به راحتی در ذهن کاربران شما بمانند و ایدئولوژی خاصی از برند شما را تداعی کنند.

گام دوم: شناساندن ویژگی های برند

در دومین مرحله از برند سازی به وجه تمایز برند و محصول خود با دیگر برندها و محصولات توجه ویژه نمایید این مساله را بررسی کنید که محصول شما چه وجه تمایزی با سایر برند ها و محصولات دارد؟ بابررسی این مساله و تمرکز بر روی این تمایزات به راحتی میوانید نقاط قوتی برای برند و بازاریابی خود پیدا کنید و بدانید که مشتریان شما به دنبال چه نوع محصول و خدماتی هستند . مشتری خود را درک کنید و از نیاز های او شناخت پیدا کنید.

 

گام سوم: آگاهی دادن به کارمندان

در مرحله سوم به ایجاد آگاهی در کارمندان خود بپردازید و آنها را از پروسه برند سازی آگاه کنید. این کار بسیار حائز اهمیت است چون کارمندان شما اولین کسانی هستند که با مشتریان ارتباط دارند و همچنین آموزشی در رابطه با برندینگ و نیز مراحل و پروسه آن برای کارمندان خود ایجاد نمایید.

 

 گام چهارم: شناساندن برند به عموم

برای شناساندن برند خود به مردم راه های بسیار متفاوتی وجود دارد از جمله شبکه های اجتماعی ،رسانه های عمومی و... این گونه محیط ها معمولا محیط هایی هستند که کاربران بسیاری دارند این امر باعث میشود تا معرفی و شناساندن برند خود در رسانه های عمومی چون مجله ،تلویزیون ،رادیو ، میتواند ابزار تبلیغلاتی بسیار مناسبی باشد و همچنین میتوانید از شبکه های اجتماعی چون گوگل ،تویتر، فیس بوک و.. نیز برای معرفی برند خود و تبلیغات آن استفاده کنید که با اشتراک گذاری محتوای سایت خود میتوانید بسیار قدرتمند تر عمل کنید .

گام پنجم: طراحی لوگو

یکی دیگر از تاثیر گذار ترین راه ها برای برند سازی، طراحی لوگو برای شرکت و خدمات خود میباشد شما میتوانید با طراحی لوگو تصویری با ثبات بیشتر در ذهن ها ایجاد کنید. طراحی لوگو و ایجاد یک گرافیک بی نظیربرای لوگو میتواند هویت و ماندگاری و اعتبار بیشتری به برندشما  ببخشد .برای طراحی لوگو باید اصول خاصی را دنبال کنید برای مثال استفاده از نام برند و یا نام تجاری شما ،استفاده از رنگ سازمانی و یا یک رنگ خاص و ترکیبی از آن رنگ در طراحی لوگو ،عدم کپی برداری از سایر لوگو ها و.... از مواردی هستند که در طراحی لوگو باید به آنها توجه ویژه شود.

گام ششم: طراحی سایت و وب برندینگ

یکی دیگر از راه ها برای برندینگ میتواند طراحی یک وب سایت(site) قوی در جهت تقویت برند در محیط مجازی باشد و میتواند به راحتی مفهوم وب برندینگ را پیاده سازی کند .با گذر زمان و گسترش استفاده از اینترنت، عدم طراحی یک وب سایت به منزله تبلیغات و بازاریابی  بسیار ضعیف در کسب و کار شما خواهد بود پس سعی کنید استراتژی طراحی یک وب سایت قوی را به صورت اصولی پایه ریزی کنید و از جمله موارد و آیتم هایی که در وب برندینگ و اصول طراحی سایت باید بر روی آنها تمرکز کنید،  طراحی قالب حرفه ای ، انتشار محتوای دست اول در حوزه کسب و کاری شما ، درج لوگو ، درج اطلاعات در خصوص محصولات و خدمات شما ، درج اطلاعات تماس ، استفاده از رنگ بندی خاص و متناسب با لوگو در قالب سایت و... می باشد.

گام هفتم: متفاوت سازی

یکی دیگر از روش های برند سازی، متفاوت سازی میباشد که آیتم مورد توجهی درپروسه  برندینگ میباشد . محصولات و خدمات شما چه ویژگی های متفاوتی را به دیگران اهدا می نماید. طراحی سایت و وب برندینگ شما چه ویژگی های متمایزی نسبت به رقبا دارد، لوگو شما چه تمایزاتی نسبت به لوگو رقبا دارد، استراتژی بازاریابی اینترنتی و تبلیغاتی شما چه خصوصیاتی را دارا می باشد.بررسی این مسائل و موارد باعث خواهد شد تا مشتریان به سمت برند شما گرایش پیدا کنند.

گام هشتم: آغازکننده

اگر سرویس و محصول شما به عنوان اولین ارائه دهنده خدمات باشد موجب تصویر سازی برند شما به جای خدمات و نام کالای شما خواهد بود.شاید بارها این مساله برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که به جای نام محصول و یا خدمات از نام برند استفاده شود چون عموم مردم و کابران آن محصول را با نام برند آن شناخته اند و این امر باعث میشود ت نام برند شما به جای نام محصول و خدمات شما در ذهن افراد حک شود.