9 فایده سامانه پیامک انبوه

اگر تاکنون تصمیمی درباره ی استفاده از پیامک ها در شیوه های بازاریابی خود نگرفته اید بهتر است این مطلب را بخوانید. بسیاری از کسب و کار ها امروزه از سامانه پیامک به عنوان یکی از مهمترین و بهترین شیوه ی بازاریابی استفاده می کنند.

چرا سامانه پیامکی؟ در کنار اینکه این شیوه از بازاریابی نسبت به سایر شیوه ها کم هزینه تر است، 9 فایده ی دیگر نیز دارد که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

1.تحویل دهی آنی

سامانه ارسال پیامک سرعت زیادی در تحویل دادن پیام ها به مشتریان دارد. چند ثانیه پس از اینکه پیام خود را ارسال می کنید به مشتری های شما می رسد و آن ها پیام شما را می خوانند. سرعت متوسط ارسال پیامک و دریافت آن توسط مخاطبان در سامانه ارسال پیامک 7 ثانیه است. البته سایر شیوه های ارسال پیام های بازاریابی هم سریع هستند ولی هیچکدام سرعت سامانه پیامکی را ندارند.

2.پلتفرم انعطاف پذیر

می توانید پیامک های خود را هم برای تعداد خاصی از مخاطبان خود و هم برای همه ی اعضای لیست مخاطبان خود بفرستید. سامانه پیامک این امکان را فراهم می کند که به راحتی انواع پیام های شخصی سازی شده را بر اساس نیاز ها و خواسته های مخاطبان خود ارسال کنید. پیامک ها همه ی نیاز های شما در بازاریابی را پاسخ می دهند و به راحتی می توانید با استفاده از آن ها کسب و کار خود را بزرگ تر کنید. برخی از سامانه های ارسال پیامک این قابلیت را دارند که داده های آن ها را به راحتی به سایر پلتفرم های بازاریابی خود نیز منتقل کنید.

3.آسان و سریع بودن درخواست دریافت پیام و یا عدم دریافت پیام از جانب مخاطبان

با استفاده از کد های کوتاه، درخواست دریافت یا عدم دریافت پیامک برای مخاطبان بسیار آسان است. در کنار سایر شیوه های درخواست دیگر، تنها یک قدم نیاز است تا از لیست مخاطبان شما خارج شوند. همچنین با وارد کردن یک شماره موبایل، افراد می توانند به لیست مخاطبان شما اضافه شوند و نیازی به وارد کردن اطلاعات شخصی دیگر نیست. در کار بازاریابی پیامکی خواسته ی شما نیز این است که اضافه شدن به لیست یا خارج شدن از آن بسیار آسان باشد. این آسانی باعث می شود که مخاطبان شما رضایت بالایی داشته باشند.

4.میزان باز شدن پیام های بسیار بالا

در مقایسه با ایمیل مارکتینگ، سامانه ارسال پیامک میزان باز شدن بسیار بیشتری دارد. همه ی پیامک های ارسالی باز می شوند و خوانده هم می شوند. در ایمیل مارکتینگ تنها برخی از ایمیل ها باز شده و خوانده می شوند. مخاطبان زمانی که صدای دریافت پیامکی را می شنوند و یا گوشی آن ها ویبره می زند حتما پیامی که دریافت کرده اند را می خوانند. در برخی موارد پیامک های ارسالی به صورت خودکار باز می شوند درحالیکه ایمیل ها اینگونه نیستند. مخاطبان ایمیلی می توانند انتخاب کنند که ایمیل های شما را باز کنند یا خیر.

5.میزان تبدیل شدن زیاد

منظور از تبدیل شدن در اینجا به معنی تبدیل شدن خوانندگان پیام به مشتری است. در مورد پیامک ها در بیشتر مواقع مخاطبان کاری که از آن ها می خواهید را انجام می دهند. در مقایسه با سایر شیوه های ارسال پیام و بازاریابی که به نسبت کمتر پیش می آید که مخاطبان کاری که از آن ها می خواهید را انجام دهند.

6.قابل اطمینان بودن

برخلاف ایمیل، پیامک ها نیازی به اینکه با فیلتر ها و اسپم ها بجنگند ندارند. اس ام اس ها راه مستقیمی برای ارتباط با مشتری ها هستند و سدی بین آن ها و مخاطبان شما وجود ندارد.

7.پیام های کوتاه

شاید این مورد برای برخی از کسب و کار ها کمی چالش برانگیز باشد، لزوم 70 کاراکتری بودن پیام ها موهبتی برای بازاریابی است. این محدودیت شما را مجبور می کند که پیام خودتان را  مفید و مختصر برسانید. بجای اینکه مخاطبانتان را مجبور کنید تا مطالب انبوه شما را بخوانند و بین آن ها دنبال چیزی که به آن نیاز دارند باشند، پیامک ها مستقیما می روند سر اصل مطلب و چیزهای اضافی ای نمی گویند.

8.پتانسیل بازار نامحدود

اصلا می دانید که چند عدد موبایل در دنیا وجود دارد؟ تعداد زیادی که سرسام آور است. از آنجایی که موبایل ها و ارسال پیامک راه ارتباطی اکثر افراد است، هیچ عذر و بهانه ای وجود ندارد که شما وارد این بازار بی حد و مرز نشوید. کاربران موبایل هر دسته ای از جامعه را شامل می شوند که ممکن است مشتری های هدف شما باشند. سامانه پیامک نیز وسیله ای است که می توانید به کمک آن با مشتری های هدف خود ارتباط برقرار کنید.

9.همیشه قابل استفاده است

البته سایر شیوه های بازاریابی هم همیشه کاربرد خود را دارند، اما پیامک ها کاربردی تر و مهم تر هستند. استفاده از شیوه های بازاریابی بهتر کسب و کار شما را همیشه موفق خواهد کرد.

در این مطلب 9 فایده سامانه پیامک را بررسی کردیم. اگر شما هم می خواهید از این شیوه بازاریابی استفاده کنید می توانید با ما تماس بگیرید تا مشاوره دریافت کنید. اگر می خواهید سامانه ارسال پیامک خود را داشته باشید، ما این کار را برای شما انجام می دهیم.